Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Dette kan være, at det bare er en prut i en kop ymer, eller teksten kan misforståes i nedenstående link.
 - Følg Linket Her

Men umiddelbart som jeg læser det, vil der være tale om, at Østersølaksen kun må fanges i elvene?! Hvis forslaget kommer igennem.

Nu behøver vi ikke slå det stort op endnu, men jeg ville høre om ledelsen i Småbådsklubberne har hørt noget fra Sportsfiskerforbundet?
Indsendt af  Jonas Krøyer Jensen  den  21. februar 2012 kl. 12:36:24

Gå tilbage
Kaare har været flittig til morgen...

jeg har fået næsten enslydende svar ::
Indsendt af    Claus Madelung   den   24. februar 2012  kl. 10:57:10

Har lige fået svar fra fra Kaare Manniche Ebert som er Fiskebiolog ved
Danmarks Sportsfiskerforbund....

"Kære Uffe.
Lad mig først berolige dig med, at de foreslåede begrænsninger kun er rettet mod erhvervsfiskeriet.
Du kan læse alt om sagen i linket:
 - Følg Linket Her Mvh Kaare"

Så er der er læsestof til weekenden...

Mvh.
 - Følg Linket Her

Indsendt af    Uffe "Ufling" Nielsen   den   24. februar 2012  kl. 10:36:28

Uanset hvad...
jeg har skrevet til SSK''s formand og bedt Flemming eller andre i bestyrelsen tage kontakt for en forklaring/uddybning.

Sportsfiskerforbundet har ikke fundet anledning til at svare på min egen forespørgsel endnu :-)

Tilbage til det med fangsterne: Det kan nok være en ide at tænke sig lidt om - også måske at undlade andre forstyrrende elementer i billederne - efter min personlige mening. Alt dette risikere blot at bringe uheldigt fokus.

Den ENE dag hvor det hele spillede skal da kunne fejres nydes - med omtanke.
Indsendt af    Claus Madelung   den   23. februar 2012  kl. 17:13:59

Frederik, det har intet med jantelov at gøre. Jeg synes det er kanon når folk har en god tur.

Men jeg ved at der pga af de flotte indlæg/artikler med rigtig mange fisk i båden, blivet det brugt mod os. Der bliver ikke kigget på, at man måske har brugt et utal af nul ture, før man "rammer" dagen. Bare følg div. indlæg på lystfiskerforum.

Men ok, det må være op til folk selv. Men lad så vær med at brokke når der kommer restriktioner på trolling fiskeriet.

Jeg mener sagtens at man kan vise sine flotte fisk frem. Behøver ikke overdrive (antal) på sine billeder. Det er som at hælde benzin på et muligvis startene bål....

Tror også der er en grund til at der er fangstbegrænsning i Simris på 6 fisk i båden.

Bare min holdning :)

Indsendt af    Kim W. Hansen   den   23. februar 2012  kl. 16:06:46

Jeg må give Kim ret i at der sidder en masse folk derude som har den helt forkerte opfattelse af hvad vi faktisk fanger og ikke mindst tager med hjem - når der kun læses om de gode ture.

Men Fredrik har også helt ret - vi skal også have lov til at prale, når vi rammer en af de dage hvor det lykkes - Og ærlig talt får jeg mere kvalme når jeg ser en kystfisker eller garnfisker hjemtage en ørred på 40,001 cm. Det ligner jo en sild med prikker.

Alt i alt tror jeg bare ikke vi helt forstår hinandens fiskeri - og lad den nu ligge.

Hvis vi skal gøre noget ordenligt så sæt mindstemålet op på div. arter. Forbyd fritidsgarnfisker. De fisker næsten aldrig til egen fryser - men til sort videresalg (av se der kom min fordom også frem)
Indsendt af    Martin Pedersen www.teamlima.dk   den   23. februar 2012  kl. 16:01:56

Nu skal vi stoppe med den jante lov, selvfølgelig skal vi have lov til at rose os selv når vi har haft en super tur som der også er skrevet i artiklen.
Der skrives ikke om nul ture men kun om de helt specielle ture som denne, og det skal vi naturligvis have lov til at skrive om.
Det giver jo alle lidt mere blod på tanden og trang til at komme ud og fiske, handle lidt nyt grej osv. det skal ikke altid være så kedeligt og hemmeligt, jeg er også sikker på at dem der læser diverse blade og forums hellere vil læse om de store fangster og ikke om de små, og mon ikke de fleste er i stand til at skille tingene ad.
Det med altid at skulle krype langs panelerne og nærmest undskylde sig selv dur bare ikke
Det er ikke ment som brok men bare et lille opstød der fløg ug af mit tastatur. :)
Indsendt af    frederik stub   den   23. februar 2012  kl. 15:17:38

Hejsa venner

Det er der nok meget rigtigt i. Jeg tror bare ikke at vi altid, fremmer vores egen sag og omdømme i lystfiskerkredse samt politisk, når vi lægger store fangster på nettet. Så kommer alle de spørgsmål som feks. fisk til eget forbrug, "tømmer" østersøen, lakse begrænsninger i åen osv... Diskusionerne kører jo allerede på div. fiskeforum''s.

Her lige et indlæg på fiskogfri, som evt. kan/vil blive misforstået.

- Følg Linket Her
Håber andre forstår hvad jeg mener :)

Jeg skriver ikke dette fordi jeg er misundelig på andres fangster, er bare bekymret hvad der kan komme i fremtiden af regler for os trollingfisker :-)

Med venlig hilsen
Kim "Kiwi"
Indsendt af    Kim W. Hansen   den   23. februar 2012  kl. 13:07:51

Poul Erik : det bliver Martin glad for at høre, det er ikke så tit han har ret ha ha :)

Indsendt af    Henrik Christensen - http://ryds600.blogspot.com/   den   23. februar 2012  kl. 13:03:26

Martin.. du har mere ret end du selv aner.. :)
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   23. februar 2012  kl. 12:48:17

Er der ikke noget med at Sportsfiskerforbundet er et forbund der kun kan se elve, fluegrej, waders og kystfiskeri - og slet ikke vil vide af fiskeri fra båd og herunder trolling.?

Jeg tror ikke jeg ville stole på de tager vores parti i en evt. forhandling.?
Indsendt af    Martin Pedersen www.teamlima.dk   den   23. februar 2012  kl. 10:17:30

Jeg forstår vist ikke helt rigtig-:

Nedenfor står der udtrykkelig og ordret at "EAA foreslår at der kun kan fiskes i elvene og tæt ved mundingen"

Klippet:
"EAA udtrykker en tilfredshed med forslaget men understreger, at det er vigtigt, at lave et klart skel mellem rekreativt sportsfiskeri med stang og rekreativt fiskeri med andre redskaber. EAA foreslår, at der kun kan fiskes i elvene og tæt ved mundingen."

Sportfiskerne dementerer med:
"Det er korrekt, at der overfor EU-kommissionen er fremsat forslag om at stoppe laksefiskeriet ude i den åbne Østersø, på det man i fagsprog kalder "mixed stocks" - dvs blandede laksestammer. Forslaget er fremsat af EAA i en kontekst, der er rettet mod erhvervsfiskeriet - og dermed ikke det rekreative fiskeri - herunder trollingfiskeriet.

Vi fisker i den åbne Østersø, og garanteret på "mixed stocks"!!

Det er jo fint med Sportsfiskernes "berolingende" skrivelse, MEN det er ikke det der står i teksten fra EAA - Eller er der nogen der tror på at vi skal til at trolle i elvene og i mundingerne af disse?

Jeg foreslår at bestyrelsen for god orden skyld får fat i den originale tekst fra EAA, og gerne med en uddybende forklaring fra EAA, således det er forståeligt for "menig trollingfisker".

Dr er bagt mange kager - ISÆR rævekager. Det ville være surt at blive taget uforberedt med bukserne nede.
Indsendt af    John Lau (Team Tight Lines)   den   23. februar 2012  kl. 10:04:27

pyha, at det bare var ymer i en kop prut..
lad os håbe at erhversfiskeriet kan modtage noget støtte for at d-roppe laksefangster..
ved ikke hvordan erhversfiskeriet efter laks foregår nu, men de større laks med for højt dioxin indhold, blev vidst i en periode(og måske stadig) fanget og solgt til en latterlig kg pris og solgt som dyrefoder - kunne eu eller stat så ikke nok bare betale den sidste sjat og frede erhversfiskeriet totalt for laksene istedet..
Indsendt af    Jesper Hartøft   den   22. februar 2012  kl. 18:54:28

Det blev jo noget helt andet læsning, roen har nu sænket sig i det lille hjem igen....
Indsendt af    steen Andersson   den   22. februar 2012  kl. 17:02:46

Så er det jo noget helt andet og bedre læsning :)

Indsendt af    Henrik Christensen - http://ryds600.blogspot.com/   den   22. februar 2012  kl. 16:04:03

PUHA

Roen har lagt sig igen. Jeg har lige modtaget svar fra Sportsfiskerforbundet.

Hej Jonas,

Det er korrekt, at der overfor EU-kommissionen er fremsat forslag om at stoppe laksefiskeriet ude i den åbne Østersø, på det man i fagsprog kalder "mixed stocks" - dvs blandede laksestammer. Forslaget er fremsat af EAA i en kontekst, der er rettet mod erhvervsfiskeriet - og dermed ikke det rekreative fiskeri - herunder trollingfiskeriet.

Med andre ord så er DSF''s engagement og EAA''s forslag rettet mod erhvervsfiskeriet efter laks ude i åbne Østersø.

Bedste hilsener

Ole Wisler

Indsendt af    Jonas Krøyer Jensen   den   22. februar 2012  kl. 15:50:39

Det er sku da at skyde sig i foden... Den får de sku forhåbentligt ikke held med.
"EAA foreslår, at der kun kan fiskes i elvene og tæt ved mundingen. På den måde fiskes der ikke ukontrolleret på blandede laksestammer ude i Østersøen. Og samtidig kan laksefangsterne bedre kontrolleres"
Hvis man skulle få "held" med sådan noget, vil det sku skabe et skrig ude i verden.
Ikke kun fordi at det vil skabe mindre muligheder for os trolling fiskere, men også i særdeleshed økonomisk... Hvordan man man end vender og drejer det, så generere vores form for fiskeri, vel et ansegeligt beløb på verdensplan.
Et forbud mod laksefiskeri i Østersøen, vil også skabe mindre omsætning for mange havne byer , som nyder godt af os trolling fiskere...
Idiotisk forslag.
Indsendt af    Henrik Christensen - http://ryds600.blogspot.com/   den   22. februar 2012  kl. 14:38:31

Vil bestyrelsen tage kontakt til Danmarks Sportsfiskerforbund for en uddybning og forklaring/fortolkning?
Indsendt af    Claus Madelung   den   22. februar 2012  kl. 14:22:51

"tæt ved mundingen", står der - mon de mener fiskeri i fredningsbælter? :-)
Indsendt af    Ivan Baadsgaard   den   22. februar 2012  kl. 14:09:17

Hensigten med lige netop denne formulering ser for mig ud til at være oplagt - Claus. :-(
Jeg tror ikke, at det udelukkende er erhvervsfiskerne de sigter efter her med.

Indsendt af    John Lau (Team Tight Lines)   den   22. februar 2012  kl. 11:30:21

Uanset hvad ville det være yderst hensigtsmæssigt at høre hvad Sportsfiskerforbundet har af kommentarer. Herunder hvad hensigten har været med at foreslå at laks kun må fiskes i elve eller umiddelbart i forbindelse hermed.

Denne opgave burde bestyrelsen nok påtage sig for at sikre maksimalt fokus.

Indsendt af    Claus Madelung   den   21. februar 2012  kl. 18:32:44

Jeg ved ikke hvor mange laks der bliver landet om dagen fra hele Østersøen.

Men på nedenstående link er der kvoter og kvoteudnyttelser fra Danske fiskere.
Hvis man går ind og klikker på laks i venstre side kan man se hvor meget kvote DK har og hvor meget der bliver fanget.

- Følg Linket Her
Indsendt af    Jonas Krøyer Jensen   den   21. februar 2012  kl. 18:04:07

tror nu ikke trollingfiskeriet truer og har noget at sige.
Erhvervsfiskerne tager 6500 til 7000 laks om dagen, i den periode hvor de fisker.
Indsendt af    Morten B. Bersærk   den   21. februar 2012  kl. 16:56:48

det kan da godt ske det rammer os men vil mene at hvis det skal nytte noget bliver man nød til at se på reglerne i de tidligere østlande der ikk er ramt af de samme restriktioner som os.

Indsendt af    Nicolai Schunck   den   21. februar 2012  kl. 16:51:42

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Danish Lure
Savagegear
Herning Trailer og Bådcenter
Tempo Både og udstyr
Mercury Marine
Raymarine
Tryg Forsikring
Dalager Maskinfabrik
Honda Shoppen
Garmin Elektronik