Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hmm, begyndte at kigge lidt på grejet i jollen, overvejer nu at opgradere fra 750 til 1000 kg trailer. Er der nogen der kender til et godt tilbud på en ny 1000 kg med bremse til en 15 fod jolle. Mvh Søren Andersen
Indsendt af  Søren Melby Andersen  den  9. januar 2013 kl. 20:59:54

Gå tilbage
Som før skrevet er det en 800 kg ramme og den må ikke vejes op, det er kontrolleret hos producenten... Dvs at det bliver aldrig andet end en 750 kg trailer, derfor kan jeg vel ligeså godt købe en 750 kg aksel...
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   12. januar 2013  kl. 00:13:59

Kontat dem der laver traileren. De ved hvad den evt må vejes op til .
Må akslen tage de 1000 kg skulle man mene den er ok hvis de andre ting også
Må side på en 1000 kg trailer. Men som sagt før. ! Dem der laver traileren sider med den viden du søger og med de papir du skal bruge til et evt syn.
Indsendt af    Dennis Kistrup   den   11. januar 2013  kl. 23:05:22

Hej Dennis, det ved jeg. Det jeg ikke forstår er at den er født med en 850-4 aksel. Når man kigger på 850 aksler må de belastes med 1000 kg, men traileren har en totalvægt på 750 kg. Er der så nogen grund til at købe en aksel der kan belastes til mere en 750 kg? Kan godt se at den måske er kraftigere og derfor holder bedre, men den koster også det mere. Mvh Søren
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   11. januar 2013  kl. 22:47:27

At sætte større aksel på kræver også en godkendelse fra fabrikken.
Da både ramme og stødstang og kugle hoved skal passe sammen vægt mæssigt

Bare lige lidt info
Indsendt af    Dennis Kistrup   den   11. januar 2013  kl. 22:24:24

Nå, traileren kunne ikke vejes op da det var en 800 kg ramme. :-( Nu sidder jeg så og kigger på aksler i Tyskland. Der er flest Knott aksler, den gamle var en Alko, har det nogen betydning? Traileren er 750 kg total men var monteret med en 850-4 aksel. Når der kigges på 850 aksler kan de belastes med 1000 kg. Er det ikke rigeligt at købe en der kan belastes med 750 kg eller har jeg misset noget? Mvh Søren
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   11. januar 2013  kl. 22:22:56

Tusind tak for super hjælp og vejledning til alle der har kontaktet mig angående mit trailerproblem. Sætter ny aksel på, så må tiden vise om det bliver en 750 eller 1000 kg. :-) Mvh Søren
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   11. januar 2013  kl. 09:29:03

Hej Søren , her er der en der er "heldig"
Se dette link:  - Følg Linket Her Håber det er lovligt at linke dette videre.. ellers av..
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   10. januar 2013  kl. 16:45:50

Peter, du sidder vist med en trailerviden.. Var det muligt at jeg kunne ringe til dig? Hvis det var kan du sende dit nr til 40212253 med evt tidspunkt der passer dig bedst, så ringer jeg op. Mvh Søren
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   10. januar 2013  kl. 16:04:24

Hej Søren. Det er jeg helt enig i. Men er der så mulighed for at
få en aksel til 1000 kg og få traileren vejet om for ca 7.5 kilo ?
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   10. januar 2013  kl. 15:22:46

Peter, torsionsstængerne er ved at være trætte så den er sunket lidt og mekanikeren mente ikke levetiden var så lang. Så det kan vel ikke svare sig at skifte bremser og lejer når en del af det følger med akselen hvis denne skiftes. Det er ærgeligt at få lavet bremser nu for så at skifte aksel om 6 måneder. Mvh Søren
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   10. januar 2013  kl. 15:14:55

Søren, hvorfor skal der en ny aksel på? Du skal.vel forvente at du skal bruge for max 2000 kr i materialer eksl. lejer hvis de skal skiftes også men så er det også nye bakker og rustfri kabler.
Der bruges vel et par timer på at skifte dem hvis det går godt.
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   10. januar 2013  kl. 12:40:14

Det lyder ikke godt, begyndte bare at overveje en ny, både for at gå en størrelse op men også fordi værkstedet skal have 7300 kr for at sætte ny aksel på incl bremser osv. Det er jo allerede halvdelen af en ny. Hmmmm, er lidt i vildrede. Dyr hobby. Mvh Søren
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   10. januar 2013  kl. 12:31:23

Søren ,jeg har selv denne 1000 Kg Basic fra ny som jeg måtte bruge et par tusind på
mht bremser og kabler efter 2år. Rullerne er de ringeste og min jolle som er en storebror
til din ligger ikke alt for godt på den, Skal nu også skifte de bløde kølruller ud.
Men ja den er ny men du kommer nok til at slippe en del for at få konserveret den lidt.
Selv spillet er der bøvl med når båden skal op, remmen skal udskiftes til Dynema før
det spiller på tromlen.
Måske endda vælge andet end en Brenderup ., Jeg køber aldrig en sådan trailer igen.
Så derfor ville jeg anbefale dig denne 1300kg i stedet for. Men der kommer nok ikke
mange af den slags til salg i det prisleje og den årgang du søger.
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   10. januar 2013  kl. 12:21:54

Tak for det. Det er dem der har den omtalte 1000 kg''s til 13000 kr så har luret lidt. Det er nok det billigste tilbud for tiden, mon ikke? Mvh Søren Andersen
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   10. januar 2013  kl. 10:08:52

Holbæk Bådcenter har en masse fabrisksnye trailere stående de sælger til fornuftige priser. ( ketners restlager )
Indsendt af    Jackie Månsson   den   10. januar 2013  kl. 08:04:31

Hej Peter, det er fabriksny trailer jeg tænker på. Den 1300 koster stadig lidt og har 6 år på bagen, man kan købe en fabriksny Brenderup Basic 1000 kg til 13.000 kr. Det ville være et bedre bud, men tænkte om det var det bedste. :-)Mvh Søren
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   10. januar 2013  kl. 01:04:59

Søren. Der er en 1300 kg til salg her på siden til samme pris som en 1000 kg trailer.
Uanset hvad så er det med at få skilt bremserne ad og få dem smurt da intet er smurt
på en ny trailer. Giv ankerplader og andre dele noget Prolan Heavy spray og kablerne noget
olie. Se så spiller det. i meget lang tid. Held og lykke med valget
Prolan indeholder lanolin, så traileren dufter af gammel får et par dage efter.hehe
Mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   9. januar 2013  kl. 22:05:40

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear