Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
KLINTHOLM HAVN - RUGEN - 40 meteren hvordan går fiskeriet - info medlemmer i mellem
KNÆK & BRÆK
Indsendt af  Bo Andersen  den  14. februar 2013 kl. 09:01:49

Gå tilbage
Hej Bo

Jeg holder ferie hele uge 18 og havde planer om at tage min første tur til Møn, med ankomst på fredag aften. Men jeg syntes at vejrudsigten ikke ser så god ud for 40 meter kurverne og overvejer derfor om jeg skulle køre videre til Simrishamn, da der er man ikke behøver at sejle så langt ud ved Simris for at kunne fiske. Jeg ved godt at der er pladser tæt på Klintholm havn men er ikke sikker at der er muligheder for Laks så tæt på.
Indsendt af    Kjeld Fangel Petersen - Team Emmi   den   20. april 2015  kl. 10:02:55

Du betaler på havnekontoret i Klintholm. 100 kr. for at bruge rampen og 80 kr. pr. nat med kode til badet og gratis wifi.
Indsendt af    Sten Andersen   den   19. april 2015  kl. 11:17:39

Priser i Klintholm havn ? hvordan regnes det når jeg søsætter fra rampen fredag aften ~ 20:00, og bliver liggende i havnen til søndag ~ 16:00, hvor jeg haler op på rampen ? altså en weekend tur ?
Indsendt af    Bo Stolborg   den   19. april 2015  kl. 08:12:13

Er der igen i morgen (tirsdag) Bagbord er fri igen. Er på 72

SEP
Indsendt af    S E P   den   19. maj 2014  kl. 22:14:28

Team Snille tager så vidt muligt på 40-meteren lørdag søndag mandag. Vi kan nok ikke nå at komme tidligt nok til at deltage i Møn Open, så vi deltager ikke. Men vejret kan blive en udfordring til 40-meteren søndag mandag. Så bliver det bare kondomet eller bananen der må af med nogle laks. Er på kanal 72

Indsendt af    Martin Topsøe   den   16. maj 2014  kl. 07:51:31

Er der nogle der har planer om 40meteren til Møn Open her i weekenden??? Team lion er klar:-)
Indsendt af    Morten Andersen   den   16. maj 2014  kl. 00:23:06

Kører ned i aften og ud i morgen tidlig. Bare for lige at se om der ikke er en lakseafskedsgave for i år.

Jeg har bagbord side fri hvis nogen ønsker at komme ud.

SEP
Indsendt af    S E P   den   14. maj 2014  kl. 13:09:49

Så kom vi sikkert i land igen. Efter en time i strid modsø og det er mere end hvad quicksilveren bryder sig om. Vi gik i læ bag klinten og fil en laks på 4,5 kg på tyven. Gittes første laks men der skulle og så16 timer til.
Hyggeligt st møde Henrik igen på havnen. det blev heldigvis til 5 timer lørdag med blankt vand og solskin.
Vi ses en anden god gang.
Hilsen Mogens og Gitte.
Indsendt af    Mogens Christiansen   den   3. maj 2014  kl. 20:56:59

Tager en tur mandag, vejrudsigten ser rigtig fin ud, er på havnen ved 6 tiden
Indsendt af    Christoff   den   3. maj 2014  kl. 17:14:19

Tar på 40 meteren i morgen er på 72 eren mvh SIF
Indsendt af    Jan Hansen (SIF)   den   2. maj 2014  kl. 21:09:43

Så er vi på vej til årets møntur. Denne gang med selvstyrer:-) som hedder Gitte. Og som iøvrigt også lægger navn til båden Rosa.
Det kan ikke gå helt galt der skal laks med hjem til Svendborg.
Vi bliver på bananen og ved klinten.
Knæk og bræk der er vel god plads derude.
Vi er der fredag og lørdag
Mogens
Indsendt af    Mogens Christiansen   den   2. maj 2014  kl. 06:52:36

@Andr''e jeg var på 40 meteren i tirsdags og der er mange fisk, se her  - Følg Linket Her Jeg kan se at det er første gang du skal der ud, så sørg for at sætte dig ind i hvor det forbudte område ved Krigers er og hvor separeringen er så du ikke sejler forkert her. I tirsdags var der en der sejlede mod øst i den nordlige del af separeringen og af den grund blev bordet af den tyske kystvagt, som lå der ude, det kommer formentlig til at koste.
Hvis du har mulighed for det så sejl sammen med en anden båd der ud, og ellers kald op på kanal 72 der ude, hvis du er i tvivl om hvordan du skal forholde dig:) men ellers kig længere nede i denne tråd hvor du kan se koordinaterne på områderne.
Jeg skal desværre ikke der ud lørdag, så kan ikke hjælpe der men ellers må du have knæk og bræk:)

Indsendt af    Jørgen Peterson   den   2. maj 2014  kl. 01:01:13

Var på 40 meteren igår. Der fik vi 6 laks med 7,9 og 8,9 på toppen. Vi brugte 1,5 time i bananen og fik en 4 kilos. Var i dag i bananen pga vejret i 4 timer uden hug. Der blev taget et par stykker i bananen. Min opfattelse er at 40- meteren er en så godt som sikker plads hvis man er stædig og ikke sejler væk bare fordi man Ikke har haft hug i 5 timer. Bliv derude i områder med mange andre småbåde. Der er chancen god. Og når der så har været hug skal man for Guds skyld (og sin egen skyld) sejle på kryds og tværs af stedet i et par timer. Jeg oplever meget ofte at få 2-4 laks i samme område inden for nogle timer. Når det dør ud er man nødt til at finde sig et nyt område med laks. Mit råd er at tage til 40- meteren hvis det er muligt og så fiske kondomet og bananen når 40- meteren ikke kan fiskes pga vejret.
Knæk og bræk
Indsendt af    Martin Topsøe   den   1. maj 2014  kl. 22:45:11

Vi satser på at tage til klintholm lørdag hvis vejret holder. Er der andre der skal der derned ??????
Mvh Ole
Indsendt af    Ole Larsen (kickin'''' waves)   den   1. maj 2014  kl. 21:30:18

hej andre. kanal 72 og der er laks i bananen og kondomet. tjek vejr udsigten på fcoo.dk. den ser ikke alt for godt ud til imorgen. og jo hvis vejrt er til det og laksene bider bliver du til søndag det er sjovt
Indsendt af    jacob andersen   den   1. maj 2014  kl. 19:21:28

Hej. Jeg skal til Klintholm for første gange med min båd i morgen. Hvilken kanal på VHF bruger jeg ? Skal man helt ud på 40 meter renden for at få en laks :)
Hvis det bliver sjovt, tager jeg lørdagen med. Hilsen Andrè
Indsendt af    Andrè Herløv   den   1. maj 2014  kl. 18:52:07

Team Oasen kommer til Klintholm lørdag. Der må være god plads, nu hvor mange er taget til Bornholm :D
Tænker at vi starter i Bananen, så må vi se hvad dagen bringer.
Indsendt af    Morten Truelsen   den   30. april 2014  kl. 22:05:12

Kanon dag på Møn, rigtig flot vejr og fisk i vandet, gasten på Christoff, Hr. Hans johnsen fik denne flotte sildegnasker på 15 kg rent taget i kondomet på snigeren, det blev til 3 mere i kassen efter 8 timers fiskeri kun 1 horn og 1 sej.

Indsendt af    Christoff   den   29. april 2014  kl. 20:29:38

Det ser ud til godt vejr, og der kommer lidt morgengæster, så butikken åbner kl 5.30 Tirsdag morgen

Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   28. april 2014  kl. 18:21:38

Jeanne d''Arc vil også være med tirsdag:)
Indsendt af    Jørgen Peterson   den   28. april 2014  kl. 16:20:47

Athene kommer også tirsdag og onsdag.
Indsendt af    Lars B. Andersen   den   28. april 2014  kl. 10:47:14

Ramses tager ud onsdag, ankommer nok tirsdag aften.
Indsendt af    Lars Hansen   den   27. april 2014  kl. 22:18:37

Team Maper kommer osse på tirsdag
Indsendt af    Per Sørensen   den   27. april 2014  kl. 21:59:54

Tager ud tirsdag,er på havnen ved 6 tiden.
Indsendt af    Christoff   den   27. april 2014  kl. 13:10:48

Hvad mener I om vejret på lørdag - vil det være til en Poca 500, der mangler nye lakseskæl :-)

Indsendt af    Lars Hastrup   den   24. april 2014  kl. 12:44:48

Hej derude
vi står med pølsevognen på havnen igen i år, både fredag og lørdag, når I har stævne.
Vi glæder os til at se jer.
vh Klaus og Joan /jensenspølser

Indsendt af    Joan Markmann   den   18. april 2014  kl. 00:32:13

Butikken er åben fra kl 5.30 i morgen tidlig
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   15. april 2014  kl. 18:57:35

Fin dag på Møn, startede inde i bananen og kondomet, men der var tonsvis af ålegræs, så turen blev sat til 40 eren, hvor det blev til 3 fine laks med den største på 5,8 kg.

Indsendt af    Christoff   den   11. april 2014  kl. 07:15:15

Vi kommer til klintholm i aften. Er der en der ved hvornår købmanden åbner fredag
Indsendt af    flemming nielsen   den   10. april 2014  kl. 15:11:03

Sidste dag for tilmelding til klinte cup trolling 2014 ( der er ca 150 deltagere.
Indsendt af    Helmuth   den   10. april 2014  kl. 10:00:32

Satser på en tur til 40`eren i morgen.
Indsendt af    Christoff   den   9. april 2014  kl. 18:01:28

Det kunne godt være noget Morten, har sendt dig en mail...
Indsendt af    Martin sielemann   den   8. april 2014  kl. 18:54:57

Har et af husene på havnen som kan lejes:)
Indsendt af    Morten Andersen   den   8. april 2014  kl. 17:02:52

- Følg Linket Her og se også denne  - Følg Linket Her
MVH
Helmuth
Indsendt af    Helmuth ME TOO. Møn   den   8. april 2014  kl. 07:19:56

Jeg kan anbefale Bakkebo, mellem Hjertebjerg og Borre, Den der er i Magleby er også populær.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   6. april 2014  kl. 18:01:48

Hvilke overnatnings muligheder benytter i jer af, bed and break , vandrerhjem, hvad kan i anbefale..?
Indsendt af    Martin sielemann   den   6. april 2014  kl. 11:18:15

Søndag åbner jeg butikken kl ca 5.45
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   5. april 2014  kl. 13:28:04

Vejret ser fint ud søndag. Team Snille tager på laksetur tidligt søndag morgen. Vi tager på 40-meteren
Indsendt af    Martin Topsøe   den   5. april 2014  kl. 00:37:06

Er der nogle der har planer om 40m i morgen mandag??
Indsendt af    Morten Andersen   den   30. marts 2014  kl. 19:07:32

Butikken er åben ca kl. 6.00 i morgen tidlig
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   29. marts 2014  kl. 20:10:20

hvor kan man se det sejle forbud , der er vel en officiel myndighed der oplyser det , og ikke bare nogle der svinger nogle tal ud ??

Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   29. marts 2014  kl. 19:00:37

Er der nogen meldinger fra Møn/40 meteren i dag...?? :-)
Indsendt af    Jakob Brun (Team Buller)   den   29. marts 2014  kl. 17:24:26

Helmut: Jeg tror nu at tegningen er korrekt :)
Placeringen af vindmøllerne ender jo i en fin "spids" mod SW og bufferzonen på de 1000 meter bør vel følge denne placering.
Det er vel noget vi kan få verificeret? - måske de rare gutter på Wind Protector kan hjælpe?
Indsendt af    Thomas /Teamvertigo.dk   den   29. marts 2014  kl. 15:43:21

Nu er der så 2 bud på positioner til den nye fiskeforbuds zone. Hvilket sæt er rigtigt?

Indsendt af    Jan Andersen   den   29. marts 2014  kl. 13:56:51

Hej Thomas. Koordinaterne burde passe. Kortet gør ihvertilfælde ikke.
Indsendt af    Helmuth ME TOO. Møn   den   29. marts 2014  kl. 13:23:46

Hej i forum,

Jeg var på 40-meteren i mandags og havde plottet de gule bøjer om vindmølleparken. Det undrede mig dog, at jeg ikke kunne få koordinaterne til at matche tegningen af området. Mere specifikt punkterne B2WS og B2WW. På tegningen ligger de omtrent på samme bredde. Men koordinaterne siger N54 56,448 (B2WS)og N54 57,090. Det får jeg til at give en forskel på ca 0.65 NM -:
Så nu undrer jeg mig over om det er mig der er galt på den, eller om koordinater eller tegning er fejlbehæftet?
Indsendt af    Thomas /Teamvertigo.dk   den   29. marts 2014  kl. 12:09:41

Jeg giver dig ret Claus Jaltoft.
Det kan man så takke de trollingfiskere som syntes at deres fiskeri er vigtigere end love og regler, og skider på separering og sætter deres liv på spil for en fisk.

Indsendt af    Kenneth Hjoring   den   27. marts 2014  kl. 14:56:24

Ja !- men jeg skrev også tydeligt at det var en forsmag ! logningen er jo åbenbart først lige startet så vidt jeg kan forstå - så ro på !. Lad os se hvad tiden bringer, men det er lidt fedt at det man logger i dag, samt andres, kan downloades i morgen - gælder åbenbart på hele søkortet- også Norge og Sverige.
Indsendt af    Jørgen Vejby   den   27. marts 2014  kl. 14:23:08

Tak for opdatering !! - det var da anderledes end tidligere oplyst.
Indsendt af    S E P   den   27. marts 2014  kl. 13:58:52

Det er jo hele 40meter der er væk - virker mere som om den er sat efter de har kigget på fiskekortet - og har ville løse et andet problem. har ikke set noget arbejde i dette område endnu og har ingen efterretninger fundet i tyskland eller DK om dette. Og den almindelige skibsfart går jo igennem hver eneste dag.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   27. marts 2014  kl. 13:53:49

Det går ret hurtigt for tiden med opdatering fra navionics. Nu kan man også få en forsmag på sonar chart i med samme opdatering. Rimeligt fedt at man kan downloade egne og andres dybdelog, kort tid efter de er uploadet. Tryk på valg af kort og vælg sonar chart.
Indsendt af    Jørgen Vejby   den   27. marts 2014  kl. 13:35:54

Jan Barfod
Tak , opdteret, mvh
Indsendt af    Peter Andersen (Mjølner)   den   27. marts 2014  kl. 13:04:22

Og vindmølleparken

Indsendt af    Jan Barfod   den   27. marts 2014  kl. 12:15:11

Så har Navionics opdateret deres kort, så både den nye fiskeforbudszone ved separeringen og vindmølleparken er med.

Positionerne jeg fik fra WP var
Nordøst N54-53-66 E13-03-50
Nordvest N54-53-23 E13-01-05
Sydøst N54-48-24 E13-06-75
Sydvest N54-47-69 E13-04-26

MVH Jan

Indsendt af    Jan Barfod (Pindsvinet)   den   27. marts 2014  kl. 12:14:30

HUSK: KLINTE CUP 2014. Der er kun 14 dage tilbage, for tilmelding .
Indsendt af    Helmuth   den   27. marts 2014  kl. 09:10:04

Ud fra kortet, ser det ud til at vi må fiske på kanten af trafikken, er det rigtigt?
Indsendt af    Sten Andersen   den   26. marts 2014  kl. 23:05:14

Den er god nok 13 06 75 - det ser fint ud når du tegner den in. den ene ligger bare nordligere men samme E længde. :-) og danner en kasse på ca 17 km2
Indsendt af    S E P   den   26. marts 2014  kl. 22:44:38

Den er god nok 13 06 75 - det ser fint ud når du tegner den in. den ene ligger bare nordligere men samme E længde. :-) og danner en kasse på ca 17 km2
Indsendt af    S E P   den   26. marts 2014  kl. 22:42:03

Hej Kristian...

Er der ikke en fejl i en af de to sidste positioner på E koordinaten, den er den samme på begge to...?? -:
Indsendt af    Jakob Brun (Team Buller)   den   26. marts 2014  kl. 21:41:09

Tak Kristian

Er der nogen der ved hvor tyskerne offentligører disse informationer, evt. en www eller andet?
Indsendt af    Lars Hansen   den   26. marts 2014  kl. 08:04:45

N54-53-66 E13-03-50
N54-53-23 E13-01-05
N54-47-69 E13-06-75
N54-48-24 E13-06-75
Indsendt af    Kristian Carøe (Team Emilie)   den   26. marts 2014  kl. 07:54:03

Tak Helmuth

Har du mulighed for at kopiere positionerne ind her, da det ikke kan læses i din illustration.
Indsendt af    Lars Hansen   den   25. marts 2014  kl. 12:05:48

Sådan ca. Er det nye forbud.

Indsendt af    Helmuth ME TOO. Møn   den   25. marts 2014  kl. 10:39:30

Var også en tur ved 40 meteren i går.

Super service fra Wind Protector om oplysning og guidning vedr. det nye område tyskerne har inkluderet i deres forbudte zone.

Er der en af jer der har fået tilsendt positionerne fra Wind Protector der vil skrive dem her i tråden, så alle har mulighed for at undgå tyskernes bødeblok (2500 euro -: )

Tak
Indsendt af    Lars Hansen   den   25. marts 2014  kl. 09:09:05

Hej
Jeg var på 40 meteren i dag (mandag). Fisketuren startede faktisk allerede søndag hvor jeg konstant holdt øje med vejret, og hvor jeg gik og udtænkte planen som, ihvertfald mit hoved, var ufejlbarlig.
Jeg forsøgte også at få fat i en fiskemakker, det lykkedes og så alligevel ikke, da der blev meldt afbud i sidste øjeblik. Sådan er det.Og lad mig lige sige med det samme, at det at være 2 i båden giver altså liiige oplevelsen en hak opad. Ligeledes er det heller ikke lige så nemt at sætte grej og fighte fisk uden en makker ved ens side. Høje udtryk under fighten som: "Hold da op hvor den trækker" eller "nøjs min arm er færdig" giver ligesom ikke rigtig mening, dvs mening giver de, men responsen er larmende tavshed:)

Kørte hjemmefra ved 5.30 tiden. Fruen vendte sig dårlig nok efter mig, men kursen blev sat til Klintholm. Temperaturen var omkring 1 grad. Der hang tågebanker overalt, en tåge som kom til at drille mig senere.
Ankom til Klintholm ved 6.30 tiden. Det var meget tåget, men den lettede allerede en del mens jeg gik og gjorde båden klar. Et nyt startbatteri var monteret, så Evinruden sprang lystig igang efter søsætningen.
Tågen havde lettet og sigten var god så kursen blev sat til 40 meteren og båden skød i marchfart 27,5 kn med 4000 omdrejninger.
Ca. 3 sømil inden 40 meteren tog jeg gassen af og sejlede lidt rundt. Der var masser af fødefisk i vandet, dog spredt, men det er jo heller ikke et dårligt tegn :-)
Grejet blev sat, men der var en del forstyrrende ålegræs. Jeg fiskede med 4 stænger på riggen. 2 i ca. 65 fod og 2 stackede i ca. 40 fod. Den nederste til bagbord var rigget op med den stive med flasher, de andre 3 på riggen var rigget med Grizzly blink. Kørte herudover med en paravane i hver side, begge med 28 gr guppyvægt og Grizzly blink.
Efter ca. 30 minutter gik bagbord paravane. Jeg var jo alene i båden, så havde sat mig for hjemmefra, at jeg ville rydde det hele stille og roligt, stille og roligt!!! Det går sjældent som planlagt, styrtede rundt og hjulede de øvrige hjul ind - aldrig har et Shimanohjul haft så mange omdrejninger:)
Da alt var ryddet tog jeg stangen med fisken, den føltes ikke ret stor og jeg synes heller ikke at det føltes rigtigt. Den fulgte pænt med ind og efter ca. 5 minutter var den klar til landing. Her skulle fiskemakkeren så være trådt til med nettet, men jeg måtte nøjes med mig selv. Netningen gik fint. Laksen var en mindre en (3,5 kg) og jeg havde besluttet mig for at genudsætte den, desværre var den kroget ved gælleåbningen og den blødte heftigt. Jeg gokkede den med hammeren og lagde den i fiskekassen, heller mig end krabberne:-)
Der var en del ålegræs i området, så besluttede mig for at stikke yderligere østpå, ud til grænsen til Tyskland. Her blev grejet sat igen, det samme setup. Da jeg var færdig med at sætte grejet befandt jeg mig i den tykkeste tåge jeg nogensinde personligt har oplevet i egen båd. Ubehageligt at det kommer så hutigt, men heldigvis viste radaren hvad den skulle. Jeg havde ikke lyst til at trolle rundt i ærtesuppen, blev nok lidt utryg, men besluttede at fiske yderligere i 20 minutter. Der var tydelige strømskel, så trollede rundt omkring disse. Efter ca. 15 minutter gik samme stang som før. Fisken tog gode udløb mens jeg ryddede alt andet. Fighten var god med dybe udløb, og med rutinen fra sidste fisk blev fisken sikkert landet ca 10 minutter efter. En virkelig tyk laks på 5,5 kg. Helt blank, sikke et syn.
Tågen var ikke lettet, så holdt fast i min beslutning om at sejle imod Klintholm. Faktisk lettede tågen først da jeg nåede bananen og det var squ en befrielse.
Sidst jeg var ude havde jeg en gammel styrmand med. Han viste mig hvordan radaren skal/kan indstilles, og også hvor meget det havde at sige at den ikke var indstillet korrekt efter lige præcis de vejrforhold som er på det givne tidspunkt.
Båden kom på land i så strålende solskin, at det var uvirkeligt at tro, at det 10 sømil østover var umuligt at se en hånd for sig.
Så faktisk en perfekt dag på vandet med fisk, og hvor jeg blev tvunget til at bruge instrumenterne optimalt.
Vi ses derude
Med venlig hilsen
Rune

Indsendt af    Rune Sejersen   den   24. marts 2014  kl. 17:05:38

Team Buller meddeler sin ankomst i morgen mandag, så skal Østersøen gøres usikker for første gang i år... :D
Indsendt af    Jakob Brun (Team Buller)   den   23. marts 2014  kl. 18:43:14

Jeg åbner butikken ved 6 tiden imorgen mandag. vi ses
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   23. marts 2014  kl. 07:31:57

Brugte eftermiddagen i bananen. nul Bon. så der skal sejles. Der er ingen dønninger Så det er da helt klart muligt at sejle søndag hvis man ikke kan mandag.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   22. marts 2014  kl. 19:24:32

Er der nogle der har koordinater på sepperingen/forbudte zone syd??
Indsendt af    Morten Andersen   den   22. marts 2014  kl. 16:48:26

Fars Færge sejler mandag :B

Indsendt af    Henrik Bjerregaard Jensen   den   21. marts 2014  kl. 21:43:12

Er også på vandet mandag, mangler sikkert også en gast da min sædvanlige makker ikke kan.

Indsendt af    Rune Sejersen   den   21. marts 2014  kl. 21:27:01

Forresten har jeg bagbord ledig til gast hvis nogen er interesseret 50/50
Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   21. marts 2014  kl. 19:35:01

Jeg er der også.
Indsendt af    S E P   den   21. marts 2014  kl. 19:33:23

Hvis vejrudsigten for mandag holder kommer jeg også :-)
Indsendt af    Lars Hansen   den   21. marts 2014  kl. 19:15:07

KejserVejr - på mandag :D
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   21. marts 2014  kl. 16:59:05

3 en halv time med en 25 fod bayliner på slæb fra 40 meter til Klintholm. 4,5knob. Årsag - En ny serviceret motor, der brækkede ned kort efter de var begyndt hjemturen. Og vi var sidste båd på vej hjem, men man skal jo heller ikke bruge mere...
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   13. marts 2014  kl. 21:56:53

Det kræver en uddybning Claus?
Indsendt af    Kristian Carøe (Team Emilie)   den   13. marts 2014  kl. 15:51:14

Kongevejr, vi sejlede uden om de helt store. 9,5 i top og 25fod Bayliner som gav den længste fight ''ever''. Tak til Momse -for en dejlig måneskins tur på østersøen, Og til ''Vindprotector'' for at ringe hjem og fortælle at vi kom meget sent i land.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   13. marts 2014  kl. 09:25:32

Team Maper kommer torsdag morgen
Indsendt af    Per Sørensen   den   12. marts 2014  kl. 18:23:57

åbner igen torsdag kl ca 6.00
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   12. marts 2014  kl. 12:48:40

Håber der er nogle sultne fiskere derude?
Vi kommer med Pølsevognen i aften, og forventer,
at være klar ca kl 18.30-19.
vi ses vh Pølsemanden & Pølsemutter:B
Indsendt af    Joan Markmann   den   12. marts 2014  kl. 09:05:47

Jeg tager ud torsdag morgen - hvis ikke så 40m - de lover 5-6m så ihvertfald kondomet - er der andre der kommer torsdag?
Knud
Hald-Ina
Indsendt af    Knud Strøjer Schmidt   den   11. marts 2014  kl. 17:03:15

Onsdag den 120314
åbner butikken kl 6.00

Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   11. marts 2014  kl. 09:38:42

Ahg - sejler nok lidt længere :B
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   10. marts 2014  kl. 22:01:35

Er der nogle der overvejer en tur i morgen på bananen i morgen?

Indsendt af    Morten Andersen   den   10. marts 2014  kl. 20:09:29

Den kommende Onsdag ser rigtig lovende ud... team basse regner med at sejle fra klintholm tidlig morgen...
Indsendt af    Lars Jensen   den   9. marts 2014  kl. 12:21:46

Det er som politiet siger - GUL er også RØD, Det betyder STOP. GULE bøjer - STOP.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   9. marts 2014  kl. 12:13:02

Forbudt Område.
Hver dag er der nogle der ikke fatter budskabet, ta nu for fanden og læg et plot ind på jeres navigator.

Indsendt af    Helmuth ME TOO. Møn   den   9. marts 2014  kl. 08:17:11

Dejlig tur til Møn i rigtigt trollingvejr, vi havde gæst med som havde sin første laks til gode, og i 3 forsøg lykkedes det en rigtig sildegnasker på 10.5 kg. Stort tillykke til Claus.

Indsendt af    Christoff   den   6. marts 2014  kl. 06:33:32

Sådan ser området ud på kortet

Indsendt af    Helmuth ME TOO. Møn   den   5. marts 2014  kl. 21:34:02

som nogle måske har bemærket har jeg været så uheldig at havde indbrud i butikken natten til Onsdag, der er heldigvis ikke taget noget af værdi, kun min nattesøvn, så ville bare lige informerer om butikken ikke bliver åbnet tidligt torsdag morgen, ej heller fredag, lørdag og søndag, da jeg skal med familien på weekend- tur.
Så starter vi frisk mandag uge 11, og tager den derfra. jeg skal lige give lyd fra mig søndag aften omkring mandag morgen.
god weekend
knæk og bræk
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   5. marts 2014  kl. 20:02:49

Jacob @ prøv at læse denne tråd -)
Indsendt af    Jan Schmidt   den   5. marts 2014  kl. 19:54:47

Hej er der nogle der ved om der er kommet laks i bananen og kondomet ?
Indsendt af    Jakob Hansen   den   5. marts 2014  kl. 18:55:17

Freja er klar onsdag og torsdag
Indsendt af    Ole Worm   den   4. marts 2014  kl. 22:22:02

Kommer også på vandet i morgen.
Indsendt af    Nikolaj Christiansen   den   4. marts 2014  kl. 21:46:21

Butikken bliver ikke åbnet tidligt i onsdag morgen.
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   4. marts 2014  kl. 18:53:55

Hvis der er en der tage mig med som gast i morgen (onsdag den 5/3) eller torsdag den 6/3 så ring til mig på 51187628. Jeg bidrager selfølgelig til udgifterne.
Hilsen Martin
Indsendt af    Martin Topsøe   den   4. marts 2014  kl. 18:30:00

Tager af sted fra havnen i morgen ved 7 tiden
Indsendt af    Christoff   den   4. marts 2014  kl. 12:51:21

Tager af sted fra havnen i morgen ved 7 tiden
Indsendt af    Christoff   den   4. marts 2014  kl. 12:51:08

Lige en opfordring til dem der tager til 40meteren. Hold udkig efter de to fisker som er faldet ovetbord i lørdags, de har flydedragter på mrk IMAX i kraftig orange/blå farve. Hvis man skulle være heldig at finde dem så kald kanal 16.
Det kunne være rart at få dem hjem.
Indsendt af    Morten Andersen   den   4. marts 2014  kl. 12:11:34

Er butikken åben fra kl. 06.00 fredag?
Indsendt af    Claus - La Sirena   den   4. marts 2014  kl. 08:17:58

Lørdag D. 01-03 godt fiskeri med mange store, største jeg så 17 kg til bådmonsteret
Indsendt af    Helmuth ME TOO. Møn   den   4. marts 2014  kl. 01:39:45

de gule bøjer står her

Indsendt af    Claus Jaltoft   den   2. marts 2014  kl. 14:41:40

Sådan står møllerne og 1000 m fra de gule bøjer hele vejen rundt

Indsendt af    Claus Jaltoft   den   2. marts 2014  kl. 14:40:56

I kan kende trafikken, de blåstreger. og se det røde hjørne

Indsendt af    Claus Jaltoft   den   2. marts 2014  kl. 14:28:30

Der er afspærret område ved vindmøllerne på Krigers. Her ses de med rødt  - Følg Linket Her. Kenneth har lagt positionerne i een pdf på Næstvedbådenes www. Det skulle være en bøde på usandsynligt mange penge for at fiske i dette område. I har alle den Tyske EEZ zone på jeres søkort - så det er relativt let at finde det røde hjørne ved Krigers. Ingen Både ude idag - på trods af lidt mere vind har tågen bidt sig fast.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   2. marts 2014  kl. 14:21:55

måtte jo desværre ske - utroligt så mange der sejler ud i tåge.. rader og ais er til at komme sikkert ind til havn - ikke til at sejle ud i tåge med. Ved ikke hvad denne jolle var udstyret med - Men de laks kommer helt sikkert til at koste flere liv, desværre.

Pas nu på jer selv, også selv om man har kørt langt efter det.

- Følg Linket Her
Indsendt af    Martin Pedersen   den   2. marts 2014  kl. 13:51:31

2030 var start på tur nummer 2 som intet med trolling har at gøre - og de er stadig ude. Tur nummer 1 var een trolling båd sikkert i havn.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   1. marts 2014  kl. 23:48:49

ja det er det samme hvert år. når laks feberen rammer,var også på vej ude i dag men nået kun klinten så kom tågen,så jeg vente om og sejlet i havn igen,´

Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   1. marts 2014  kl. 22:23:56

Uha - tåge efter kl 830 dækkede hele Østersøen. 25 både ude ude idag, meget dårligt sigt. Der er fanget flere 10+ i bananen. Største fisk ved 40 meter er 17 kg. Junior fisker Rasmus skulle fange en 10+ - opgaven lykkedes, 2 fisk på 12,5 og 14,5. Velkommen til klintolm (har selv fisket et par pinde gedder i stege nor idag) Pt er søredningen ude (sejlede 2030)- der var rygter om en trollingbåd med for lidt benzin. men nu ser vi.....
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   1. marts 2014  kl. 21:29:44

overflade vandet er jævnt 4 grader. et godt bud er derfor lidt dybt op til middag - og herefter et sats på overfladen. der er umiddelbart ingen varmvandlommer at se på havkortene. Eftermiddagene har helt klar været de bedste de sidste par dage!
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   28. februar 2014  kl. 21:02:54

Smygehamn er lukket af tang - -både har forsøgt at komme ud men måtte tage videre. Gisløv, abbekås, ystad og skillinge dur. Har hørt om en båd fra Ystad der måtte konstatere at der blevet fanget bedre fra Simris, dernæst Møn.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   28. februar 2014  kl. 20:59:01

Hej, er der nogen der sejler fra Smygehamn eller bruger alle Klintholm, tænker på den noget kortere tur til 40 meteren. Mvh Søren
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   28. februar 2014  kl. 18:55:17

2 både ude idag. Så lige endnu een flot 14+ laks.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   28. februar 2014  kl. 18:33:28

Team Blondie er også på havnen i morgen Lørdag
Indsendt af    Leif Everdam   den   28. februar 2014  kl. 18:01:18

Torsdag var der ca 10 både ude, alle fik mellem 3 og 10 laks. Største jeg så var på 14,2.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   28. februar 2014  kl. 14:03:57

jeg kommer ned i aften/nat! er der en automat hvor man kan betale? Mvh. Troels

Indsendt af    Troels Renard Østbjerg   den   28. februar 2014  kl. 13:37:44

Er der nogle/mange der har planer om at komme til klintholm havn lørdag morgen?
så må i meget gerne lige skrive, så kan jeg måske komme lidt tidligere op, og åbne butikken. :)

Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   28. februar 2014  kl. 13:20:42

Jeg var så en af de uheldige som kom tomhændet i land. Mistede dog en 10+ på netkanten, da bremsen på mit hjul blokkerede da fisken gik under båden = knækket stang :(
Indsendt af    Kim Jørgensen - www.kim-jorgensen.dk   den   28. februar 2014  kl. 07:28:07

Er der nogen på 40meteren imorgen??
Indsendt af    Morten Andersen   den   27. februar 2014  kl. 21:21:31

Super Fiskeri på Møn 25 både ude i går kun 2 både trak en nulbon.
Fiskeriet forgår omkring de 40 m. i hele vandsøjlen.
Indsendt af    Kim (Bamse) Mortensen raahygge.blogspot.com/   den   27. februar 2014  kl. 20:05:50

Butikken er åben fra kl 6.00 tordag den 27.02
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   26. februar 2014  kl. 13:31:24

Kommer torsdag morgen
Indsendt af    Christoff   den   26. februar 2014  kl. 08:44:18

Jeg satser på torsdag.
Indsendt af    Kim Jørgensen - www.kim-jorgensen.dk   den   25. februar 2014  kl. 20:22:02

Team maper kommer i morgen

Indsendt af    Per Sørensen   den   25. februar 2014  kl. 18:29:17

Er der nogen der tager turen i morgen Onsdag
team blondie
Indsendt af    Leif Everdam   den   25. februar 2014  kl. 18:18:50

Kommer onsdag
Indsendt af    Peter Svendsen   den   25. februar 2014  kl. 18:10:14

Hook kommer torsdag.
Indsendt af    Thomas Matschofsky   den   25. februar 2014  kl. 14:39:24

Kommer der nogle til Klintholm Onsdag/torsdag ?, mere om jeg skulle åbne tidigt
mvh Købmanden
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   25. februar 2014  kl. 14:13:20

BÅDMONSTERET tog turen onsdag og fik en fin 9 kgs og smed en 10+ på netrammen.
De 7-8 både som var ude fik vist pænt med fisk - op til 15 kg
Et kvalificeret gæt er 15 - 20 fisk over 10 kg. :-)
Der var en del sø, og vi var et par timer om at komme hjem.
Indsendt af    Torben Kofoed   den   24. februar 2014  kl. 22:09:23

kom i ud og var der noget og komme efter

Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   20. februar 2014  kl. 19:15:10

Jeg kommer også og tester nyt udstyr. Bliver i bananen og kondomet da jeg ikke har modtaget min VHF endnu.

SEP

Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   18. februar 2014  kl. 20:21:57

Bådmonsteret sejler til 40 meteren i morgen tidlig
Nogen der kommer med ?
Indsendt af    Torben Kofoed   den   18. februar 2014  kl. 19:52:57

Som det ser ud lige nu er vi klar tirsdag. kl.06.06
Indsendt af    Helmuth ME TOO. Møn   den   17. februar 2014  kl. 12:09:53

Butikken er åben fra kl 6.00 Tirsdag og Onsdag, hvis vejrudsigten holder.
frisk kaffe og brød
Årskort og Dagskort er også på lager.

Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   17. februar 2014  kl. 10:21:55

Jeg er klar begge dage hvis der er nogen som skal ud. Jeg har ikke været ude fra Klintholm før, så det ville da være rart at følges med nogen :)
Indsendt af    Kim Jørgensen - www.kim-jorgensen.dk   den   16. februar 2014  kl. 13:58:44

Hej Helmuth - vi kommer formentlig en båd onsdag - er der andre klar, så vi kan følges dernede.....

Indsendt af    Preben Braagaard   den   16. februar 2014  kl. 10:32:51

Så er der klar, hvis den vejr udsigt holder til tirsdag og onsdag, juuuuhu.
Indsendt af    Helmuth ME TOO. Møn   den   15. februar 2014  kl. 22:57:32

En bundskraber, og lidt havne suppe.

Indsendt af    Claus Jaltoft   den   14. februar 2014  kl. 21:55:16

Klintholm idag, Åben havn

Indsendt af    Claus Jaltoft   den   14. februar 2014  kl. 21:52:31

En bøn mere Helmuth... den er steget til 5-6 meter hos nordmændene tirsdag...
Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   9. februar 2014  kl. 00:15:00

Så håber vi på tirsdags vejrudsigten holder, så skal der fiskes. Det kunne være vi skulle tage både Volborg og Tanev med i aftenbønnen.
Indsendt af    Helmuth ME TOO. Møn   den   8. februar 2014  kl. 17:29:24

Så er der kun en smule drivis tilbage i fiskerihavnen som formentlig forsvinder i dag eller i morgen.::
Indsendt af    michael larsen   den   7. februar 2014  kl. 11:25:49

Kunne det være muligt at sætte båd i tirsdag ?? 😁
Indsendt af    Jan Hansen (SIF)   den   2. februar 2014  kl. 19:43:36

I kan lige så godt få det sidste også :-(

Indsendt af    michael larsen   den   31. januar 2014  kl. 09:57:27

Sidste billede i dag.

Indsendt af    michael larsen   den   31. januar 2014  kl. 09:55:05

Et billede mere

Indsendt af    michael larsen   den   31. januar 2014  kl. 09:54:07

Et billede mere.

Indsendt af    michael larsen   den   31. januar 2014  kl. 09:53:14

ISSITUATIONEN I KLINTHOLM HAVN

Isen i havnen er desværre gået hen og blevet 10 cm tyk og det var ikke muligt her til morgen at bryde den. Selvom vinden lægger sig søndag eller mandag vil det ikke være muligt at sætte både i fra de to ramper. MEN hold øje med hjemmesiden, da jeg skriver her lige så snart der mulighed for at komme ud.

mvh
Michael larsen
Havnefoged

Indsendt af    michael larsen   den   31. januar 2014  kl. 09:51:46

Lige nu er der desværre lidt is i havnen
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   29. januar 2014  kl. 12:29:05

Om vejret vil er team blondie ved rampen i weekenden
Indsendt af    Leif Everdam   den   28. januar 2014  kl. 10:19:06

Det ser ud som om der er mulighed for fiskeri hen over weekenden. Er der nogen som ved om rampen bliver ordnet og saltet? Ellers tilbyder jeg at se på det tor / fre...

SEP
Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   28. januar 2014  kl. 10:14:10

ca 36 km fra klintholm
Indsendt af    Helmuth ME TOO. Møn   den   14. januar 2014  kl. 21:47:34

Det er da vildt fiskeri. Hvor langt er det fra Klintholm havn? Mvh Søren Andersen
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   14. januar 2014  kl. 21:07:47

FANTASTISK, intet mindre kan man sige om fiskeriet i øjeblikket.
I dag havde vi og de 3 andre både vi talte med, mere end en laks i timen i snit.

Indsendt af    Helmuth ME TOO. Møn   den   14. januar 2014  kl. 20:02:25

Regner med at tage ud fra Klintholm imorgen onsdag.
Er der andre som er friske.
Indsendt af    Janus Ankjer Vedel   den   14. januar 2014  kl. 12:04:28

vi kommer 2 både fra næstved kanten
Mvh Per
Indsendt af    Per Sørensen   den   13. januar 2014  kl. 21:51:31

Vi satser meget på en tur tirsdag D.14-01 hvis nogen vil følges er vi på havnen ca. 7.00
Helmuth 30927303
Indsendt af    ME TOO. Møn   den   12. januar 2014  kl. 23:11:12

Vi har været der før, Dagkort er på datoen. Dvs de fleste, hvis ikke alle bør købe årskort. Og det er jo en lang sæson, fra nu og til juni - mange ture...
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   10. januar 2014  kl. 23:52:04

HUSK Klinte cup i påsken, konkurrencen med de flotte præmier.
Indsendt af    MØN TROLLING   den   10. januar 2014  kl. 19:24:43

HUSK Klinte cup i påsken, konkurrencen med de flotte præmier.
Indsendt af    MØN TROLLING   den   10. januar 2014  kl. 19:23:13

Hej. Et dagskort gælder det et døgn fra købstidspunktet eller hvordan?
Indsendt af    Anders Jensen   den   9. januar 2014  kl. 16:07:59

Klintholm Havn
Sæson 2014

Velkommen til en ny trollingsæson fra Klintholm Havn.
Der er ikke ændret meget i forhold til sidste år, dvs at betaling for brug af ramperne stadig foregår hos Købmand Claus Jensen, i automaten ved havnekontoret eller hos havnens personale.
Prisen er igen i år, 100,00 kr for et dagskort og 500,00 kr for et årskort.
Prisen for at havne båden liggende i vandet natten over, er steget til 80,00 kr, og efter 4 sammenhængende døgn, opnåes et rabatdøgn.
I prisen er inkluderet el, bad, vand, wifi, rensefaciliteter og frysekapacitet.
Der arbejdes i øjeblikket på at lave en ny stor P-plads, lige over for ramperne i fiskerihavnen. Indtil den er færdig, skal den store P-plads på højre hånd ved indkørslen til byen, benyttes.

Tak for den flotte julekurv.

Knæk og bræk
Havnefoged Michael Larsen og havneassistent Lisbeth Smidsgaard.

Indsendt af    michael larsen   den   9. januar 2014  kl. 09:29:09

Så det godt. Jeg tager på storebælt i stedet for.
Indsendt af    Kim Jørgensen - www.kim-jorgensen.dk   den   2. december 2013  kl. 08:40:04

Jeg bliver hjemme 6-8 sekm kl 13, det duer min ryg ikke til
Indsendt af    Helmuth ME TOO. Møn   den   2. december 2013  kl. 05:10:58

Tror jeg tropper op kl 7.
Indsendt af    Kim Jørgensen - www.kim-jorgensen.dk   den   1. december 2013  kl. 16:26:04

Mandag kl.7.00 laksejagt fra klintholm havn. De lover gude vejr, jeg tror der er fisk fra kondomet og ud til 40ern.
Indsendt af    Helmuth ME TOO. Møn   den   30. november 2013  kl. 19:11:16

Vi fiskede omkring 40 m kurven i lørdags, og fik en laks på 8 kg og en lille ørrede.
Indsendt af    Thomas Holm Berg   den   25. november 2013  kl. 15:17:08

hvor omkring ca. ? 40 meteren!? :D

Indsendt af    Troels Renard Østbjerg   den   20. november 2013  kl. 16:46:26

Hej Thomas
jeg var ude i sidste uge og der var fint fiskeri

Freddi
Team Mette/Garmin
Indsendt af    Freddi Hansen   den   20. november 2013  kl. 13:21:07

Er der intet nyt fra Møn området ?????

Indsendt af    Thomas Holm Berg   den   20. november 2013  kl. 13:02:50

Fangede du så noget? Der er ingen nyheder på din hjemmesiden :)
Indsendt af    Kim Jørgensen - www.kim-jorgensen.dk   den   17. oktober 2013  kl. 07:00:31

Var lige en tur på Østersøen med udgangshavn Klintholm i dag. Man er ved at rive den gamle kro ned der ligger lige over for slæbestedet, og en af de lokale fortalte at der skal etableres trailer parkering her. Så er det korrekt kan man da ikke sige andet at der gøres rigtigt meget for os trollingfiskere. :: ::
Indsendt af    Jørgen Peterson   den   16. oktober 2013  kl. 21:14:02

der er kommet benzin og dieseltank, betaling med kort.

Indsendt af    Henning Schmidt   den   19. juni 2013  kl. 22:21:23

kan man købe benzin på havnen, og betale med kontanter ell. dk kort ??
Indsendt af    flemming knappe   den   19. juni 2013  kl. 22:15:18

Det vil sige at jeg nok skal vente med at tage ud på lakse rov :-) til det bliver lidt mere køligt i vejret, hvis jeg holder mig et par enkelte mil fra kysten :-)

Indsendt af    einer meling   den   11. juni 2013  kl. 22:34:32

Har været på 40meteren i dag sammen med 2 andre både. Fik en enkelt på 7 kg, taget i 80 fod, de 2 andre både hver en på 4 kg. Alle taget lige nord for separeringen. Masser af fødefisk i området. I fredags blev der i samme område taget på 5,5 og 10 kg:)
Indsendt af    Jørgen Peterson   den   11. juni 2013  kl. 22:05:26

Det var lidt stille i weekenden. enkelte ørreder, mange små torsk- få horn. Konge vejr - temperatur var mellem 14 og 16 grader. Jeg så ikke meget føde der hvor jeg var 5-12 meters dybde.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   11. juni 2013  kl. 21:43:56

Måske et dumt spørgsmål ? Men hvad er lakse sæsonen omkring møns klint, altså ikke helt ude på kondomet og slet ikke på 40 meteren :-)
Indsendt af    einer meling   den   11. juni 2013  kl. 21:26:36

Vi mistede en ca 5kg over 3 dage, hvoraf 2 af turene var på 40-meteren - så der er måske lidt lang imellem dem.
Indsendt af    Jesper Hartøft   den   10. juni 2013  kl. 08:34:28

er der nogen der ved hvordan fiskeriet er på møn pt????

Indsendt af    Michael Nielsen (team fynboen)   den   6. juni 2013  kl. 06:16:26

1. juni. Jeg fiskede rundt midt i kondomet og dets sydlige del fra ca kl 12-18 uden at få laks på krogen. Fik til aften en del mindre torsk med største på 2-3kg i et langt stræk foran klinten på 12-15 meter vand. Så der gik torsk i den istedet.. Er lidt nysgerrig på om man kan være heldig at tage laks på 40-meteren stadig, så hvis vejret bliver med mild vind en dag i den kommende uge, tror jeg at jeg vil give det endnu et forsøg.. Kunne være fedt hvis der er andre med samme planer så jeg ikke sejler derud mutters alene? og erfaring med laksefiskeriet her lige efter sæson modtages med kyshånd...
MVH Jesper(jofa)
Indsendt af    Jesper Hartøft   den   3. juni 2013  kl. 12:54:41

Var en tur på vandet, fik en enkelt lille laks et par torsk og en del horn. Fiskede hele dagen i bananen. Meget småt med fødefisk. Men en stille dag på vandet er altid bedre end en god dag på jobbet !
Indsendt af    Robin Svendsen   den   1. juni 2013  kl. 22:35:22

24-6-13

tabte en fin laks ved den sydlige del af bananen efter den var løbet med
200 fod line øv øv . Så de er der stadig
Indsendt af    svend ringsing   den   26. maj 2013  kl. 09:48:57

Jeg fik en 8kgs, men der er temlig langt i mellem dem.
Indsendt af    helmuth johansen MEE TOO. Møn   den   25. maj 2013  kl. 04:45:48

smed en laks hertil aften, inde under klinten. Nu har de lavet weekendens vejr om til L--rt , så det var vist alt denne gang. Der er stadig mange V''er, men mindre fødefisk.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   24. maj 2013  kl. 23:48:00

Vi fangede 3 laks, med største på 7 kg, lige midt for Møens klint, på 19m dybte
CA: 12`59.000-12`34.888.
Indsendt af    helmuth johansen MEE TOO. Møn   den   21. maj 2013  kl. 10:02:13

Hej, jeg er lige kommet in ude fra, 40 meteren, det har været en dag med tæt tåge med sigt på omkring 50 meter, lidt spændende at sejle i. De fleste har idag fisket i bananen.
Indsendt af    Bo Stolborg   den   19. maj 2013  kl. 22:01:14

Tak for info Helmuth
Indsendt af    Janus Ankjer Vedel   den   19. maj 2013  kl. 21:16:56

Hej Janus.
Der har været klart bedst syd for, fra 41-21 meters dybde.
Indsendt af    helmuth   den   19. maj 2013  kl. 19:14:20

Har planer om en tur til Møn mandag morgen. Er dog lidt i tvivl om jeg skal fiske syd for separeringen el i den nordlige del af 40 meteren. Er der nogen som har været dernede fornylig som ved hvor det sker.

Indsendt af    Janus Ankjer Vedel   den   19. maj 2013  kl. 16:47:01

Har besluttet jeg også vil være med, så pakker senere og er på havnen i aften.. Så må vi se om der er lidt "morgenkasser" i morgen tidligt. Tager lige en hurtig tur i mosehullet og napper en håndfuld gedder først :-)

Mvh
Indsendt af    Jørgen Bredskov   den   18. maj 2013  kl. 13:53:10

Det er en aftale. Vi har sikkert også et par kolde med :D
Indsendt af    Jakob Hansen   den   17. maj 2013  kl. 21:42:56

Vi har nok en kold med - så i kikker bare ned :)
Indsendt af    Martin Pedersen http://teamlima.blogspot.dk/   den   17. maj 2013  kl. 20:40:39

Vi kommer også Lørdag og overnatter Vh Jakob
Indsendt af    Jakob Hansen   den   17. maj 2013  kl. 19:22:18

Kommer enten lørdag aften eller tidligt søndag :-)

Lars - Team Basse
Indsendt af    Lars Jensen   den   17. maj 2013  kl. 16:12:50

Jeg har en far der er meget syg og tør derfor ikke tage Simris i weekenden (for langt hjem) Andre der kommer til møn lørdag og overnatter.. ?
Indsendt af    Martin Pedersen http://teamlima.blogspot.dk/   den   17. maj 2013  kl. 14:02:32

søndag og mandag ser spændende ud. dels højtrykket i løbet af lørdag, samt at perioden frem efter tirsdag og 5 dage frem lover svage vinde. Forholdene for at der skulle komme meget vind er derfor mindre sandsynligt. Men regn.... det kan der jo komme. Jeg tror der er laks måneden ud -til dem der gider.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   16. maj 2013  kl. 22:40:57

tak helmut

ja det ændrer sig hele tiden. lørdag har vi d-roppet men jeg synes det umiddelbart ser ok ud pt for søndag og mandag eller? det er vel også ved at være sidste chance for laks ved møn er det ikke?
jakob
Indsendt af    Jakob Hansen   den   16. maj 2013  kl. 20:23:15

Hej Jacob.
Det er godt nok svært, når de ændre udsigten hele tiden.
Men med over 5sekm fra øst, er det ikke så behageligt.
Indsendt af    helmuth johansen MEE TOO. Møn   den   16. maj 2013  kl. 18:05:56

Vi har planlagt vores første laksetur til møn i weekenden med udgangspunkt Klintholm. Vi kommer fra Vejle så vi har et stykke at køre. Vi er blevet lidt i tvivl pga. vejrmeldingen så vi kunne godt bruge nogle meninger fra nogle der har erfaring med området.
På forhånd tak.
Vh Jakob

Indsendt af    Jakob Hansen   den   16. maj 2013  kl. 17:37:47

så bliver der fanget mange laks igen, snittet er faldet - men der er store vovhunde imellem. Der er store fisk i bananen, og mange fisk syd for sepereringen. En båd har fanget 3 fisk over 15 kg idag! Og med den på 19,4 kg fanget for 2 dage siden - så er Møn da en værdig konkurrent til Simris og andre steder... ::
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   12. maj 2013  kl. 17:53:45

Benjamin og far var idag gaster hos Freja, med Ole Worm som skipper.Da det var første gang benjamin skulle på vandet så længe valgte vi ikke at bruge vores egen båd, så vi bare kunne blive sejlet ind og tage hjem hvis den lille fyr ikke kunne klare det, men det gik over alt forventning, vi tog hjemme fra kl 5 imorges og er lige kommet hjem her kl. 1900, og bortset fra en lille "morfar" på 2,5 time, holdt knægten fanen højt.
Her er Bimmer med vores første laks på 5,4 kg, desuden fik skipper en fisk på 7 kg, og 2 blev mistet, men en kanon tur, og vi takker skipper af hele vores hjerte.

Indsendt af    Christoff   den   11. maj 2013  kl. 19:41:40

40 meteren imorgen er der nogle der har planer for en tur? Regner med afgang kl 0600
Team Lion
Indsendt af    Morten Andersen   den   11. maj 2013  kl. 18:18:45

Jeg tager en lille hygge tur i morgen, ikke på 40 meteren, men vil være ved bananen / kondomet så længe vinden tillader det. Andre der kigger forbi?

Mvh
Reelax
Indsendt af    Jørgen Bredskov   den   10. maj 2013  kl. 21:43:50

Det er sgu go´ stil Christoff :: Må den store laksegud tilsmile dig :-)
Indsendt af    Jørgen Bredskov   den   9. maj 2013  kl. 23:11:38

vi siger igen rigtig mange tak for hjælpen til Christoff. Det er dejligt at folk er villige til at stoppe deres fiskeri og hjælpe andre der havde brug for det.Men vi kom godt hjem :: Knæk og Bræk fra Lille My.
Indsendt af    Jannick Jespersen Team lille my   den   9. maj 2013  kl. 22:16:53

Mega hug på Møn,lå i et helt fantastisk vejr syd/øst for Møn, og efter at have mistet 2 laks på riggen og sideplaner kom hugget, der blev kæmpet bravt, og efter ca. 7-8 sm kunne vi lande denne flotte båd i Klintholm havn, derudover hørte vi om andre spredte fangster af FISK, så der var både der kørte med klatten, vil bare sige tak for hyggeligt samvær på vandet hvor folk ikke var bange for at fortælle om hvor de havde været heldige og have kontakt med fisk.
Til sidst håber jeg at " Lille MY " kom godt hjem til rødby.

Indsendt af    Christoff   den   9. maj 2013  kl. 18:56:32

Jeg håber der er nogle ærlige folk der har fundet dit grej så du kan få det tilbage..

Indsendt af    steen Andersson   den   9. maj 2013  kl. 15:51:11

Hej mit navn er jan lilja og var ude og fiske ved klintholm den 2 maj jeg er pensionist og har en jerneskade der gør at når jeg bliver træt går det udover min hukomelse så da jeg skulle køre hjem glemte
Jeg at jeg hade stillet min grejkasse bag på båden og den var væk da jeg kom hjem der er mange blink
Samt loder kniv og en del andrig ting der gives en god dusør hvis nogle har fundet den mit nr
22384496
Indsendt af    jan lilja   den   9. maj 2013  kl. 13:49:19

P1-P2 osv er nogle interne punkter vi har. Det er bare nogle punkter som vi bruger at gå efter når vi sejler sammen:-) der er ikk noget hemmeligt idet det er ikke hotspots pladser.

Indsendt af    Morten Andersen   den   9. maj 2013  kl. 10:53:54

Hej, mener at benævnelserne stammer fra fiskekortet hvor der er tegnet nogle cirkler ind med navne som P1 P2 P3 osv i den del af Østersøen, men er ikke 100% sikker. Mvh Søren
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   4. maj 2013  kl. 21:45:18

P2 og P3 - er noget internt eller officielle spots?
Indsendt af    Preben Braagaard   den   4. maj 2013  kl. 19:52:00

Der er masser af fisk:D var heldig i weekenden mellem p2 og p3 14-10-7, 5 samt 4 og en mistet og mange hug.
Indsendt af    Morten Andersen   den   2. maj 2013  kl. 21:14:16

Ja, nu er dmi / windfinder & YR i sync :-) Kunne godt ligne en rigtig god dag på vandet, så håber jeg bare ikke alle fisk er forsvundet til sverige / bornholm. Båden er pakket, jeg er på havnen omkring 7:30. Gider ikke stresse, så er sikkert først i vandet omkring kl.8 Vi ses derude!

Mvh
Reelax
Indsendt af    Jørgen Bredskov   den   2. maj 2013  kl. 21:08:07

Hej Jørgen
Jeg er på 40m har rykket min møde tid lidt så jeg er på havmen ca 0800-0900 Morten
Indsendt af    Morten Andersen   den   2. maj 2013  kl. 18:43:18

Var ude på nul tur i går (en undermåler + en hornfisk) - og har hørt om flere med samme resultat. Der var rigtig mange fødefisk med få rapporter om fangster. Selvfølgelig blev der fanget med så mange både ude - men mit spørgsmål til de garvede er - er det ved at være slut eller hvor længe kan vi blive ved endnu??
På forhånd tak Søren.
Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   2. maj 2013  kl. 16:44:50

Nogen på vandet i morgen?
Indsendt af    Jørgen Bredskov   den   2. maj 2013  kl. 15:13:22

Tak for tilbudet men det bliver for lang en tur. Hvis tågen kommer har jeg heller ikke lyst til at blive ude. Mvh Søren
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   30. april 2013  kl. 13:32:51

Hej Søren.
Vi kan sagten følges, Jeg har ofte haft nogen på"slæb" men vi sejler IKKE ind fordi det bliver lidt tåge, og sejler måske 40sm ud, hvis det er det der skal til, da der er fanget store fisk ved cap Arcona, så du skal mindst have brændstof til 100 sømil.
Indsendt af    helmuth   den   30. april 2013  kl. 08:54:40

SEP er der også onsdag. Det må være det rigtige sted til 01 maj parade :-)
K&B

Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   29. april 2013  kl. 19:20:53

Freja er på 40 meteren onsdag.
Hvis der nogle der ønsker følgeskab
Ole Worm 40252671
Indsendt af    Ole Worm   den   29. april 2013  kl. 19:16:26

Hej Helmuth, ville det være muligt at hægte sig på med ønske om radarly. Hvis det er muligt så må du meget gerne ringe til mig på 4212253. Mvh Søren Andersen
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   29. april 2013  kl. 08:32:00

Det minder til forveksling, om 40meter vejr onsdag.torsdag.fredag.lørdag. søndag. Beware out there, the salmons on the run.
Indsendt af    helmuth johansen MEE TOO. Møn   den   29. april 2013  kl. 06:10:48

I morgen lørdag den 27 april, åbner jeg kl. 6.00
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   26. april 2013  kl. 15:13:08

Evt Tlf: 40212253
Mvh Søren Andersen
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   26. april 2013  kl. 12:14:54

Hej, overvejer en tur til 40 meteren lørdag eller søndag,men har ingen radar, er der nogen jeg kan følge ?
Det skal være nogen der ved de sejler mod havnen når tågen kommer og ikke pludselig vælger at fiske videre. :-)
Er der evt fanget noget med størrelse på nærmere Klintholm ?
Mvh Søren Andersen
Indsendt af    Søren Melby Andersen   den   26. april 2013  kl. 12:11:15

Lyder hyggeligt Jørgen. Den gamle kører derned lørdag eftermiddag og gør klar. Vi ses søndag.regner med at jeg er dernede kl.halv fem -fem
Indsendt af    Ole Larsen (kickin'''' waves)   den   25. april 2013  kl. 12:33:01

Ikke alle Ole :-) Jeg kommer.. og Mordi, hvis han kan.. Jeg er på vandet ihvertfald søndag, og måske også lørdag / mandag / tirsdag, alt efter vejr.

Mvh
Indsendt af    Jørgen Bredskov   den   25. april 2013  kl. 10:51:41

Kickin` Waves satser på og tage en tur til klintholm på søndag. Er der andre der skal derned eller er alle småbåde på vej til tmb.
Indsendt af    Ole Larsen (kickin'''' waves)   den   24. april 2013  kl. 23:05:56

Tager til Møn i weekenden, fisker lørdag- søndag, og muligvis også mandag.
Indsendt af    Christoff   den   19. april 2013  kl. 15:44:44

Lige et billede af fødefisk, sådan så det ud i ca 2 timer, i et område på ca 4 sømil

Indsendt af    Christoff   den   17. april 2013  kl. 06:27:27

Tåget vejr på Møn tirsdag, men vi tog en tur på 40 eren, vind var der intet af så det var faktisk rigtig godt trolling vejr. og sjældent har jeg set så mange fødefisk.
Min makker Hans fik hug i 50 fod, og så skal jeg ved gud love for der skete noget, den blev ved med at tonse line af, så vi matte sejleline ind, men div lodder of stænger ude, men vi fik hentet det tabte ind og fik rigget alt af.
Den næste time gik med at fighte en helt vild fisk der ikke ville op, da det endeligt lykkedes viste det sig at den var kroget i ryg finnen (utroligt at den holdt)Vægten var 9,6, og gav virkrligt min makker sved på panden

Indsendt af    Christoff   den   17. april 2013  kl. 06:24:08

Wila fisker tirsdag . Var ude lørdag i tåge og det blev en meget stille dag for de fleste på 40 meteren.
Vi havde kun et hug og det blev til en nul dag!
Indsendt af    allan grann   den   15. april 2013  kl. 20:30:54

Bluefish fisker tirsdag og onsdag.

Indsendt af    soren Assersen   den   15. april 2013  kl. 19:00:41

Hej Alle
Nogen der skal ud fra Klintholm i morgen tirsdag.??
Vejrudsigten er lovende
Der var larmende stille efter søndag, hvor det også så godt ud - var nogen ude ?
Hvor og var der fisk ? - jeg saavner én frisk melding.

Torben K
Indsendt af    Torben Kofoed   den   15. april 2013  kl. 18:09:28

Hej Thomas
Der er 42 sømil men min båd er med dieselmotor og løber 14 knob i march. Den bruger ca 1 liter pr mil.
Desværre gik min gps i stykker på vej ud af havnen i morges :-(

Indsendt af    Johnny Schou   den   8. april 2013  kl. 19:34:05

Hej Johnny hvor langt er der fra Køge og til 40 meteren og hvor meget benzin plejer du er bruge på sådan en tur
Indsendt af    thomas hovmand team falstar   den   7. april 2013  kl. 21:59:01

hmmm. træk sku en 0 tur derude igår så jeg kommer også derned i morgen i håbet om og gøre det lidt bedre.
Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   7. april 2013  kl. 16:26:43

Tager af sted fra Køge Marina kl 05:45 og regner med at være på 40 meteren kl ca. 09:00
Det er første tur og har planlagt at forsøge syd øst for krigers flak nord for separeringen. Er på kanal 72.
Er der nogen der har gode positioner?
Er i andre nord eller syd for separeringen?
Indsendt af    Johnny Schou   den   7. april 2013  kl. 15:43:07

team Frigg regner med at være i Klintholm ved 6 tiden og vil meget gerne med en tur på 40 meteren
Indsendt af    lars jensen   den   7. april 2013  kl. 08:55:03

Regner også med at tage ud kl 7:00 mandag.

Indsendt af    Janus Ankjer Vedel   den   7. april 2013  kl. 01:34:29

Jeg kommer også en tur på 40''eren mandag. Ved ik helt hvad tid vi er på havnen, men omkring kl 7 vil jeg tro.

Så du bliver ikke alene :-)
Indsendt af    Andreas Hedeby   den   6. april 2013  kl. 21:49:55

Fine beretninger - tillykke. Mandag morgen står jeg på havnen og snart efter kurs mod 40 meteren. Jeg vil meget gerne have selskab - er der andre ikke arbejdsramte ??

SEP
Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   6. april 2013  kl. 20:11:50

Rigtig flot dag på 40èren, vi fik 3 tilbud en mistet og 2 stk med hjem, største var min nabo som var inviteret med på hans første trollingtur, og kunne efter en dramatisk fight, som jeg ikke skal komme nærmere ind på, lande denne flotte sildegnasker på 9 kg, og 1 time efter tog skipper selv en fin fisk på 8,6 kg, mange både på vandet, men det var åbenbart en svær dag og en del trak 0 bonner, så vi var rigtig heldige

Indsendt af    Christoff   den   6. april 2013  kl. 19:50:15

Hej
Freja er klar til en tur på 40 meteren imorgen ligger klar
Opus One kalder dig op i morgen
Ole Worm
Indsendt af    Ole Worm   den   5. april 2013  kl. 20:02:59

forventer at tage en tur på 40m i morgen lørdag , vinden skal flove mere af ,ned til 1,5 til 3 m vil gerne havde følgeskab der ud er på whf fra kl 9,00
mit kaldenavn er opus/one
Indsendt af    svend ringsing   den   5. april 2013  kl. 19:35:07

regner med og dukke op , tro jeg trækker den lidt da der er lidt vind om morgen
Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   5. april 2013  kl. 10:47:48

Kan ikke blive klog på vejrudsigterne til lørdag.....er der for meget røre ved 40m til det kan blive en +oplevelse og er der andre som har planer med at tage ud ???
Indsendt af    Team Hansen   den   5. april 2013  kl. 07:58:20

Tak for en god påske og tillykke med de mange fine fisk. Vi sender lige et stemningsbillede. ::

Indsendt af    michael larsen   den   2. april 2013  kl. 10:14:32

største fisk idag, 17 kg. Mange flotte fisk idag, glæder mig allerede til en vindstille dag i morgen tirsdag.

Indsendt af    Claus Jaltoft   den   1. april 2013  kl. 19:45:00

jeg kommer derned

Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   1. april 2013  kl. 19:34:55

Tager ud i morgen tirsdag - andre, som ikke er arbejdsramt ?

SEP
Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   1. april 2013  kl. 19:32:28

Ja, havde der ikke stået 31-03 på datoen i indlæget fra Kim, kunne man også tro noget andet? Men også STORT tillykke til Knud Fra Thor, der er meget tæt på Bornholm lige nu!!
Indsendt af    Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk   den   1. april 2013  kl. 14:10:27

STORT tillykke til Odonten og Knud.
Det er helt på sin plads, at en "Indfødt" vinder konkurrencen. :D
Indsendt af    Jonas Krøyer Jensen   den   1. april 2013  kl. 09:24:49

Klintecup er afgjort
1 Plads. Team Odonten 14.60
2 Plads. Team Bøvsen 13.70
3 Plads. Team Hunter 13.40
SUPER TAK TIL ALLE SPONSORER
Største Havørred blev Team Picnick 2.27
Tak til Alle deltager for et par hyggelige dag med lidt blandet vejr.

Indsendt af    Kim (Bamse) Mortensen raahygge.blogspot.com/   den   31. marts 2013  kl. 22:06:04

Har snakket med skipper Per på team Galler, det er ikke det bedste fiskevejr, og ikke mange større fisk. K&B Thor
Indsendt af    Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk   den   31. marts 2013  kl. 14:42:00

Vi regner med at sejle fra Klintholm mandag morgen kl ca 7:00,
er der stadig nogen som vil følges ad ned syd for separeringen?
Indsendt af    Janus Ankjer Vedel   den   31. marts 2013  kl. 13:19:58

Kunne også være fedt at høre hvordan søen var dernede idag. Pønser på en tur på 40-meteren imorgen, men synes vejret er lige på vippen.

Andre der skal ud imorgen?
Indsendt af    Andreas Hedeby   den   31. marts 2013  kl. 12:05:39

For os der er arb.ramt og laksefeberen raser.
Hvordan gik det idag ?
Lidt opdate og fotos, kan måske afhjælpeabstinenserne :B
Hilsen Boltværksmatrosen

Indsendt af    Søren Pedersen   den   31. marts 2013  kl. 01:20:03

Klinte Cup Skipper møde i hallen lørdag kl 10.00 og så derudaf.
Indsendt af    helmuth   den   29. marts 2013  kl. 16:57:52

Lørdag Åbner jeg butikken kl 6.00

Med kaffe ,smurte rundstykker og wienerbrød.
og lidt ekstra hænder til at hjælpe mig igennem morgenstunden, så tag godt imod dem :)

MVH Købmanden
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   29. marts 2013  kl. 16:20:20

Klintholm Havn

Så er det ganske vist, benzinanlægget ved havnekontoret er fyldt op og er iklar til ibrugtagning. ::
Indsendt af    michael larsen   den   29. marts 2013  kl. 13:14:43

Jeg tager ikke ud i morgen det bliver tidligst lørdag eller søndag
Indsendt af    lars jensen   den   28. marts 2013  kl. 20:17:58

Hej Lars det bliver lang fra fiske vejr i morgen.
hvis i tager forsøget så god fornøjelse ø nø vind er meget dårligt på Møn da der ikke er så mange gemme steder.
Indsendt af    Kim (Bamse) Mortensen raahygge.blogspot.com/   den   28. marts 2013  kl. 20:05:50

Hvis vejrudsigten holder er team Frigg i klintholm ved 6 tiden og vi vil da gerne med en tur ud på 40 meteren
Indsendt af    lars jensen   den   28. marts 2013  kl. 08:16:48

Hej Janus... tror også jeg er med på den
Indsendt af    Preben Braagaard   den   28. marts 2013  kl. 08:03:29

Hvis jeg får monteret min motor tror jeg også turen går der ned af
Indsendt af    Thomas Blum   den   27. marts 2013  kl. 22:34:50

Har planer om en tur syd for separeringen mandag morgen, er der nogen som vil følges ad derned?
Indsendt af    Janus Ankjer Vedel   den   27. marts 2013  kl. 21:44:56

Klintholm Havn

Præcisering af betaling for brug af ramper m. m. i Klintholm Havn:

Dagskort 100,00kr. gælder kun på dagen

Årskort 500,00kr. gælder til ubegrænset brug af ramperne i kalenderåret.

Ved ophold i havnen betales 35 kr. pr nat UANSET om man har dagskort eller årskort, prisen er incl. EL, bad, brug af frysere og rensefaciliteter.

Ønsker man at have båden liggende i havnen i en eller flere dage skal havnens personale kontaktes med henblik på registrering og betaling.

Mvh. Havnefoged Michael Larsen, 24422182 micl@vordingborg.dk
Indsendt af    michael larsen   den   26. marts 2013  kl. 18:49:08

Tog ud i morges, men kom ikke engang ud til Bananen, inden dønningerne og bølger var for voldsomme. Vinden ser ud til at læse vejrudsigterne også...12-15m/s med meget kulde. Laksene får fri et par dage endnu. Ifølge Havnefogeden går der ihvertfald 2-3 dage inden søen lægger sig. Øv - - men der er ret mange dernede der venter...-:

Indsendt af    Henrik Bjerregaard Jensen   den   26. marts 2013  kl. 14:27:32

Måske skulle man også have mulighed for at betale hos købmand Claus :D
Indsendt af    Johnny Olesen (Wilma)   den   26. marts 2013  kl. 13:18:42

:D Mange tak for de oplysninger. Ja, det er nok best at fange havnefoden og betale/aftale med ham, selvom det kan være svært med de tider vi er i havnen på. I automaten kan man kun købe en overnatning til 120 kr pr. nat..... Men det er måske højsason priser som ikke er blevet rettet ned her til denne årstid....
GOD PÅSKE. " Håber der bliver nogle dage i klintholm havn. )
Indsendt af    Lars Nielsen   den   26. marts 2013  kl. 13:11:47

Overnatning, inc.strøm og bad. 35kr.
Indsendt af    helmuth   den   26. marts 2013  kl. 05:10:50

de 100 kr for rampe er een i og een op - dvs for samme båd, også over flere dage.
Så var der vist noget med at frem til maj er uge prisen 250 kr. ( den tror jeg ikke er i automaten!)

Årskortet koster 500kr.

Jeg er sikker på Michael kan hjælpe, havne kontoret har ekstra åbent 17 til 19 alle dage (indtil 2 april).
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   25. marts 2013  kl. 22:23:09

lars: det jeg har fået oplyst er at der ikke ingen overnatning med i årskortet mere og en overnatning koster 35kr
Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   25. marts 2013  kl. 22:15:26

Er der måske en der kan oplyse ledt om hvordan det er i år med priser på rampen og overnatning i havnen. Jeg ved at der ikke længer er overnatninger med ved køb af årskort til rampen. Der er også kommet en automat op ved havnekontoret til køb af rampekort og overnatning i havnen, men jeg kan ikke finde ud af hvad prisen er på for de forskillige ting. Jeg har været der nede og betalt en pris..... men snakket med nogle andre som havde fået en anden pris, og så er der en tredie pris i automaten.......???
Og hvordan er det med rampekort..? Dækker et davskort over en isætning og en optæning selvom man har haft en overnatning i havnen, eller skal man så købe et nyt dagskort for at tage op igen.....Sidste år var det rigtigt nemt, når man kommer der over en 2-3 gange i foråret, med et par overnatning hver gang, så var det bare et årskort til rampen . men lige nu kan jeg ikke helt finde ud af hvad der er mest fornuftigt......?
Indsendt af    Lars Nielsen   den   25. marts 2013  kl. 20:38:22

Hej alle. Jeg var forbi rampen og lystbådehavnen idag. Der er lidt grødeis i inderhavnen, som bådene sagtens kan bryde. Påsken er IKKE i fare. Der er nu for mange solskinstimer til, at isen kan holde havnen lukket.
Indsendt af    Preben Braagaard   den   25. marts 2013  kl. 20:00:57

vi kan med garanti komme ud.
Indsendt af    helmuth   den   25. marts 2013  kl. 18:37:50

er der nogen der tør komme med et bud er der is i havnen i påsken så vi ikke kan komme ud ?? læg gern eet billed ind vis nogen har lyst

Mvh Team WiKa
Indsendt af    Karsten, Winnie Fuder   den   25. marts 2013  kl. 18:23:21

Vi venter med de grønne til 16 maj.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   24. marts 2013  kl. 21:54:47

Kan ikke engang invitere dig med ud efter "rigtige" fisk i bæltet.. det er osse bundfrosset.. Men når du nu er der, kan du så ikke sætte ild til noget kul så vi får lidt global opvarmning..
Indsendt af    Poul-Erik Hagemann - - www.gadusn.dk   den   24. marts 2013  kl. 16:56:58

Kommer ikke ud og tester idag. Isen satte sig i havnen i går aftes, da vinden lagde sig. Så jeg tager lige en slapper. De lover jo også 10 sek m i eftermiddag. MEn solen og alt den hvide sne - hvor er der bare flot hernede.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   24. marts 2013  kl. 09:54:25

Claus : det er nu heller ikke fordi min båd ikke kan klar det :) meeeen det er ikke så behagligt der kommer sku en del sø og de kommer langt fra -: men hvis man fisker kystnært er der jo ikke så langt og sejle for ellers kan turen til 40 meterne godt tage 2 timer og 10 liter extra benzin hver vej. men håber da på vejret skifter til mere roligt vand både for klintholm cup og j-s-k som holder også afholder Møn Konkurrence i næste weekend så skal der nok blive knald på dernede B
Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   23. marts 2013  kl. 12:14:19

Ja østenvind - giver jo de samme betingelser på alle pladser hvorfra der fiskes laks - bortset fra vest bornholm. Lige nu er det nok Øresund og Barsebäck renden - der giver det mest behagelige fiskeri. Jeg forventer dog at fiske laks i Bananen - for flere dage med konstant 5 sek m fra Øst, er det bestemt en mulighed. Pt er vandet dog meget beskidt - så det bliver ikke lige den første dag hvor vinden flover af. Kørsel til havnen - er pt ikke af sønderlandevej - pga af fygning - men der bliver jo ryddet ofte på bus ruten over Borre og Magleby. Peter - din båd er stor nok til at fjole rundt hernede - hvis det er det du har lyst til...:B
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   23. marts 2013  kl. 09:24:56

hvis de lover mere end 5 ms så bliv hjemme det er ikke sjovt og ligge derude eller og sejle i hvis de lover mere
Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   22. marts 2013  kl. 18:49:38

Hey

Som evt ny på farvandet omkring Rügen m.m, ville jeg bare høre om ikke vejrudsigten bare ser lidt lovende ud fra Mandag af ?
Har fri i 10 dage i forbindelse med Påsken og alle dage behøvede ikke at blive brugt på mit hjemmevand (Nordsøen/Skagerak):B hehe
Indsendt af    Peter Gundersen - Jydetampen XL   den   22. marts 2013  kl. 17:58:47

Klintholm er isfri - der er bare meget sne der skal fjernes først. Har lige tømt min egen båd - der kunne ikke være mere sne i den. fyldt til randen! Søndag bliver måske til en lille test tur af de nære pladser....
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   22. marts 2013  kl. 14:00:03

Hej Helmuth - ingen steder - har bare ferie fra weekenden, så tænkte lidt fremad :-)
Indsendt af    Preben Braagaard   den   20. marts 2013  kl. 06:29:31

Hej Preben-
Det kan du sagtens, men hvor skal du hen i 12sek.m -:
Indsendt af    helmuth johansen MEE TOO. Møn   den   20. marts 2013  kl. 06:13:57

Hej Helmuth - tusind tak for hjælpen - kan man komme ud derfra, som det ser ud nu
Indsendt af    Preben Braagaard   den   19. marts 2013  kl. 23:02:00

Tak, Helmuth
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   19. marts 2013  kl. 16:06:47

Tusind tak ::
Indsendt af    Henrik Bjerregaard Jensen   den   19. marts 2013  kl. 15:05:17

Tog den forreste fender, og flyttede ind på siden.

Indsendt af    helmuth johansen MEE TOO. Møn   den   19. marts 2013  kl. 14:13:55

Hej Alle Michael og undertegnede var en tur i klintholm ,gennem gik fortøjninger på samtlige både, alt ser ok ud.

Indsendt af    helmuth johansen MEE TOO. Møn   den   19. marts 2013  kl. 14:11:02

Tak Steen - :)
Indsendt af    Preben Braagaard   den   18. marts 2013  kl. 21:09:04

Taste fejl fra Prebens side af,han har en Ørnvik 640 og ikke en 540...::

Indsendt af    steen Andersson   den   18. marts 2013  kl. 20:11:44

Hej Helmuth... tusind tak - den hedder Lille Ly og ligger inde ved husene mellem den gamle rampe og så de nye ramper. Det er en Ørnvik 540 weekend. Det er pænt af dig
Indsendt af    Preben Braagaard   den   18. marts 2013  kl. 19:31:40

Hej Helmuth. Gider du kigge til Fars Færge også ? Ligger samme sted.
Indsendt af    Henrik Bjerregaard Jensen   den   18. marts 2013  kl. 19:08:11

Preben.
hvad er det for en båd ? Jeg får den tjekket i morgen, hvis jeg ved hvad det er for en.
Indsendt af    helmuth johansen MEE TOO. Møn   den   18. marts 2013  kl. 18:56:50

Er der nogen der ved hvordan issituationen er på Møn p.t. - min både ligger inde ved husene og er interesseret i at høre om isen er blev så tyk nu, at den ikke kan brydes før der kommer varmegrader
Indsendt af    Preben Braagaard   den   18. marts 2013  kl. 18:41:33

Var en tur ude i går godt vejr vi fik 2 fisk på 12 og 6 kg fanger på Grizzly salar
L efter dipsy 1 100 fod
Indsendt af    Kim (Bamse) Mortensen raahygge.blogspot.com/   den   16. marts 2013  kl. 16:05:48

Tager ud kl 7, håber der er banet vej på det tidspunkt.
Indsendt af    Sten Andersen   den   14. marts 2013  kl. 17:36:49

Tager ud i morgen, desværre lidt sent ca 0900 - men bedre sent end ikke.

Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   14. marts 2013  kl. 17:31:39

Åbner i morgen kl 6.00
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   14. marts 2013  kl. 16:46:37

jeg regner med at tage ud fra klintholm i morgen ved 7.30 tiden hvis der er til at komme ud for is. er der andre der har samme planer ? og ikke mindst er der nogen der kan sige mig hvor meget is der er her til aften ?
Indsendt af    lars jensen   den   13. marts 2013  kl. 21:32:10

Banan eller ikke.... den dag var det nu ikke værd at eje den. Efter stormen var sigtbarheden lig 0 i vandet - men der var masser af fisk på loggen :-)
Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   13. marts 2013  kl. 21:15:24

:D
Indsendt af    Henrik Bertelsen (Chrisma)   den   13. marts 2013  kl. 20:40:52

Hej Søren. Der er sikkert manger der gerne vil med dig ud og fiske, så kan du også få deres banan :D
Indsendt af    Henning Petersen   den   13. marts 2013  kl. 19:15:03

kigger lige på isen ved rampen når jeg går hjem fra butikken idag, så i kan få en frisk melding, hvis nogle har planer for Torsdag morgen.
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   13. marts 2013  kl. 17:15:10

Der er is de første 25 meter fra rampen, men den er brut op...
Indsendt af    Lars Nielsen   den   13. marts 2013  kl. 09:05:41

havnen er ved og lukke til er var ca 1 cm is,stort tak til futte som var isbryder ::
Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   12. marts 2013  kl. 22:27:53

Vi ses Futte - husk bananen er min :-)

Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   11. marts 2013  kl. 15:36:05

Satser på tirsdag
Indsendt af    Peter Futte Svendsen   den   10. marts 2013  kl. 22:06:36

Hej Søren
Det er rigtigt opfattet.
Når vinden lægger sig i næste uge, det ligner onsdag, starter jeg i bananen og fortsætter ud i komdomet.

Indsendt af    Peter Futte Svendsen   den   8. marts 2013  kl. 19:46:36

Man kan ikke lade være med at beundre hvor meget du/i lægger i det, Claus, Det er bare service helt i top ::
Indsendt af    Michael ~ Måleren   den   8. marts 2013  kl. 17:45:16

Super service Claus. Glæder mig meget ::
Indsendt af    Johnny Olesen (Wilma)   den   8. marts 2013  kl. 17:22:14

Lidt info nyt fra Købmanden

Der er rigtig mange som har efterspurgt smurte rundstykker.

Det har nu fået stablet det på benene i henhold til fødevarestyrelsens krav om hvordan sådannoget skal foregå på forsvarligvis.

Så nu kan jeg fremover tilbyde smurte rundstykker, og frisk kaffe i krus m/låg, eller fyldning af medbragt termokande, til de morgenfriske fiskere på havnen.

God Weekend

Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   8. marts 2013  kl. 17:11:13

Det er ikke et spørgsmål hvor laksen er ,men hvor fødefisken den er, det er det det hele drejer sig om
Indsendt af    Christoff   den   8. marts 2013  kl. 15:18:51

De erfarne trolleres mening....please.

Det se jo ud til der bliver mindst en uges pause i trolleriet fra Klintholm. I denne uge står vinden hovedsageligt i øst med op til 13 meter/sek. Jeg har tidligere læst, at laksen blæste mod vest ved sådanne lejligheder - ja enkelte har berettet, at de i en periode for nogle år siden fiskede vest for havnen.
Er der nogen som vil dele deres "jeg tro at" her?

SEP

Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   8. marts 2013  kl. 09:46:36

Super - tror at vi er en del som mangler en god lakseryger. vil helt klart også prøve det. ::
Indsendt af    Johnny Olesen (Wilma)   den   6. marts 2013  kl. 20:01:49

igen flot service i klintholm havn, vi fangede to gode laks der blev afleveret til røgning, ved rensehuset. spændt på resultatet.
Indsendt af    jacob andersen   den   6. marts 2013  kl. 19:49:23

Om man fik laks eller ikke er en sag.. men for den en smuk dag på vandet.

Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   6. marts 2013  kl. 19:45:11

Hej Derude.

jeg vil bare sige Jensen´s Pølser, er på havnen igen i aften 6.3
og selvfølgelig også i påsken, derimellem ser vi, hvordan vejret
er mm, men send en sms/ring evt på 29651035, hvis I vil høre om vi er der.

Vi ses på på havnen som sidste år, glæder os til at se jer.
vh Joan & Klaus (jensenspølser.dk)
Indsendt af    Joan Markmann   den   6. marts 2013  kl. 09:24:09

jada
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   5. marts 2013  kl. 19:41:41

Vildsvinet kommer
Indsendt af    lars hansen   den   5. marts 2013  kl. 18:54:22

SEP er på en onsdagstur - andre ?? :-)
Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   5. marts 2013  kl. 18:05:17

Åbner onsdag den 6/3 Kl. 6.00
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   5. marts 2013  kl. 16:33:57

Møn Trolling afholder Klinte Cup i påsken 2013
Fredag d.29/3 og Lørdag d.30/3 med Søndag som reservedag afholdes den første trollingkonkurrence med Klintholm havn som udgangshavn. Der fiskes efter laks og havørred med præmie til største laks. Der vil også være præmier til største havørred og laks hver dag. Det skal understreges at der ikke er præmier til flest laks/havørred men kun til største laks/havørred
Der vil være start begge dage kl.0600 skippermøde kl 0530 i rensehallen indvejning fra kl.1800 sidste frist for indvejning er kl. 1930.
Startbrikken skal være på tavlen senest kl. 1930 er brikken ikke på plads inden kl.1930 udgår man af dagens konkurrence.
1. Præmie ved 25 deltagere 5000,00 kr
1. Præmie ved 50 deltagere 10000,00 kr
Gyldigt fisketegn er en selvfølge.
Sikkerhedsudstyr : VHF , redningsveste samt nødraketter er obligatoriske. Og skal på forlangende forevises. Konkurrenceregler udleveres på havnen
Pris for deltagelse er 200 kr pr. person. Ved aflysning begge dage tilbagebetales det indbetalte beløb dog – 20,00 i administration
beløbet indbetales på Danske bank
Reg. Nr 1551
Konto nr. 11224431
Sidste frist for tilmelding er mandag 25/3
ved tilmelding efter mandag 25/3 eller på havnen fredag morgen er prisen 250,00 kr. pr. person.
Spørgsmål besvares på møntrollings foreningsmail moentrolling@gmail.comeller på mobil 40114509

Indsendt af    helmuth johansen M2 Møn   den   4. marts 2013  kl. 22:07:59

lyder ikke til der er mange som har tænkt sig at drage på vandet tirsdag. så indtil videre åbner jeg til normal tid (kl 8.00), kigger lige forbi senere i aften, for at se om der er nogle som alligevel skulle finde på at komme.

Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   4. marts 2013  kl. 17:58:35

Det lyder som et lusket sted du har fundet der :B
Mvh
Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   4. marts 2013  kl. 17:02:33

Næ, bare en ide når vinden har været fra nord, står de sommetider på 35-43meter vand, fra pikken og ret øst.
Indsendt af    helmuth johansen. mee too. Møn   den   4. marts 2013  kl. 14:37:11

Hvor meget syd for separeringen fisker du Helmuth, og er din erfaring at det er bedre end lige nord for ??
Indsendt af    Hans-Henrik Pedersen   den   4. marts 2013  kl. 14:28:20

Jeg syntes den vejrudsigt, minder meget om en tur syd for separeringen, på ONsdag, hvis ryggen vil.
Indsendt af    helmuth johansen Mee too. Møn   den   4. marts 2013  kl. 14:08:07

Hvad siger I til vejrudsigten i morgen?
Jeg har en 20 fods båd som er rimelig stabil.
FRV siger 6-8 m/s fra morgenstunden men aftagende.

mvh
Bådmonsteret
Indsendt af    Torben Kofoed   den   4. marts 2013  kl. 11:19:26

godaften alle, bedre sendt besked end aldrig! jeg faldt lige i søvn på sofaen.

ja jeg åbner tidligt i mandag morgen.
Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   3. marts 2013  kl. 22:58:26

Hej Mads

Bare skriv en sms til Claus Købmand

"og forresten, i er velkommen til at skrive en sms, hvis i vil vide om jeg åbner tidligere på en given dag.
tlf. 25134758
husk at skrive hvem i er, gerne med team navn også.

Indsendt af Claus Frydlund Jensen den 26. februar 2013 kl. 12:45:43"
Indsendt af    Martin Rasmussen - srfishing.dk   den   3. marts 2013  kl. 20:32:42

Hej. Er der nogen der ved om købmanden på klintholm har åben i morgen tidlig, og om han har friskbagt morgenbrød ?
Indsendt af    mads schwartz larsen   den   3. marts 2013  kl. 20:31:17

Gombilocken er også klar imorgen ca 6.30 sætter kursen mod det jeg tror er næstved hjørnet
Indsendt af    Thomas Blum   den   3. marts 2013  kl. 19:50:46

Hej Leif fra Elverdam. Har du mulighed for at give et kald til mig på 20845503 - op forhånd tak
Indsendt af    Preben Braagaard   den   3. marts 2013  kl. 09:51:32

Lige nu 1m under normal, alle både ligger fint, selv om fortøjninger er spændt. ''Fjollergøj'' er den der ligger hårdest, 20 cm mere tov i stævnen ville hjælpe. Desværre er det jo mørkt - billeder kunne være lidt sjove. Vandet er på vej tilbage.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   3. marts 2013  kl. 00:00:31

Et mere

- Følg Linket Her
Indsendt af    Simon Damkilde Christensen   den   2. marts 2013  kl. 16:16:55

Her er 2 link hvor I kan læse lidt om AIS systemet, og hvilke tillægs muligheder der er.

- Følg Linket Her
 - Følg Linket Her

Indsendt af    Simon Damkilde Christensen   den   2. marts 2013  kl. 16:13:04

Jeg var også afsted i onsdags og vi sluttede af nord for. Det tog næsten to timer at komme ind derfra, og det nåede at blive mørkt og med tågen, var det en stille sejlads på gps og radar for at komme helt ind. Havde vi ikke været to i båden havde jeg nok haft pænt meget nøja på...
Radar er et must derude, ingen tvivl om det.
Mandag vil der nok være en del gammel sø fra søndagens blæsevejr, jeg satser selv på vejret holder onsdag, kunne godt bruge en rolig tur derud efter sidste omgang...

Så team basse er at finde i klintholm onsdag om alt går vel...
Indsendt af    Lars Jensen   den   2. marts 2013  kl. 12:23:42

Team Blondie vil også være at finde i Klintholm på Mandag ca kl 6.30. sejler på 40 meteren og er på kanal 72
Indsendt af    Leif Everdam   den   2. marts 2013  kl. 11:26:57

Hej venner - kan se, at vejret lover godt mandag, hvor jeg har fridag, så jeg påtænker en tur til 40-meteren. Er der andre der vil afsted mandag ??
Indsendt af    Preben Braagaard   den   2. marts 2013  kl. 07:59:05

Vi var selv afsted i onsdags. Vi tog tidligt hjem, så vi kunne se det blæste op. Det tog tre timer at sejle hjem, da vi ikke ville presse båden alt for meget. Til min glæde kunne jeg konstatere at vi kunne sejle hjem på en tankfuld, ligesom vi plejer når vi sejler fuld gas. Så vores ekstra tank kom ikke i brug. Men man bliver lige mindet om at der er rigtig lang vej hjem, når man man kun kan sejle mellem 6 og 8 knob! Vejret derude skal bare være mere end absolut godt, efter min bedste overbevisning!
Indsendt af    Brian Andreas Mortensen   den   1. marts 2013  kl. 22:29:23

agh Thor - et link fra 2008 - ja jeg ved da godt at Jonas har erhverserfaring på dette område - men der er godt nok løbet meget vand i åen siden da. Var en dansk båd taget uden tysk fisketegn og for mange stænger og for mange laks - så var det sket flere gange og igennem en årrække.

Er sagen ikke at det fisketegn der snakkes om ikke er generelt tysk - men fra et amt ''Vor Pommern''. Det må vel betyde at du skal afgå fra ''Vor Pommern'' for at være under deres regler. Og så 40 dage sammenhængende , kun een gang om året.
Det er så stramme og rigide regler, at jeg godt forstår tyskerne ikke vil afprøve det på danske både fra dansk havn.

Så er det nemmere at regulere forkert sejlads i traffikken.

Indtil videre så har jeg ikke brug for at vide mere - fisker med god samvittighed fra Klintholm.

Ser ligsom tyskerne - ingen grund til at afprøve hvilke regler der gælder. sejler på tilgivelse frem for tilladelse - og sådan har det været siden 2004.
Du kan jo ikke spørge dem om deres regler gælder - hvad skal de svare?

Radar er selvfølgelig et must på de dage hvor de lover tåge, selv det at følge en anden båd med radar er svært med under 300 m sigt.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   1. marts 2013  kl. 20:08:40

Kunne være fedt hvis vi undersøgte det helt til bunds!!!!
Indsendt af    Henrik Bertelsen (Chrisma)   den   1. marts 2013  kl. 17:54:44

Jeg har ligesom Henrik hørt nede på havnen at når man sejler ud fra Dansk havn så skal vi ikke have tysk fisketegn. Nu læser jeg noget helt modsat på linket som Thor satte ind og bliver helt flov og urolig hvis jeg bryder loven når turen går derned.
Men hvad er rigtigt og hvad er rygter?

Desuden kan jeg støtte op om Bjørns indlæg da jeg har brugt en del år på de syv have, og vi har naturligvis aldrig slået noget AIS fra. Så hvor den historie stammer fra må guderne vide.
Indsendt af    Kenneth Hjoring   den   1. marts 2013  kl. 17:29:02

Jeg har idag talt med flere forskellige om problematikken omkring klasse A-B ais. Det er som skrevet muligt på klasse A systemerne at lægge forskellige filtre ind, og dermed sortere forskellige oplysninger fra. De 2 skibsførere jeg har talt med, siger dog begge, at det ville være temmeligt tåbeligt, bevidst at fravælge et navigationsinstrument, og sikkert også ansvarspådragende i tilfælde af en ulykke. Ingen af dem jeg talte med, havde hørt om andre skibe, hvor klasse b signaler bliver sorteret fra. Hvad skulle pointen være med frasorteringen? Erhvervstrafikken har da heller ingen interesse i at påsejle andre, uanset deres størrelse.
Desuden har de fleste skibe en stor skærm dedikeret til ais signaler. Når du har en transponder, kan de andre skibe bla se skibets navn, og de har mulighed for at kande et specifikt skib på vhfen for at afklare eventuelle problemer. Det har jeg selv oplevet i storebælt, og det er efter min mening meget betryggende.
Mvh
Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   1. marts 2013  kl. 16:39:40

Den gælder ikke. Se her:  - Følg Linket Her Vh Thor
Indsendt af    Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk   den   1. marts 2013  kl. 10:24:15

Har hørt at når det er dansk udgangs havn er det danske regler der er gældende på det punkt. Ved ikke om der er nogle der kan be eller afkrafte dette ?
Indsendt af    Henrik Bertelsen (Chrisma)   den   1. marts 2013  kl. 09:11:00

tro ikke der er nogle der tegner et tysk fisketegn, og har eller ikke hørt om nogle der er blivet stoppet og blive spurt om det af det tyskesøværn
Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   1. marts 2013  kl. 08:21:27

Jer der tager syd for separeringen, og måske endnu mærmere Rügen. Har i tysk fisketegn og hvad der eller skal til ? Eller går det hvis bare man holder sig fra separeringen ? Fiskede lige nord for separeringen i Onsdags med rimeligt resultat. Men, som jer andre, sikke en møgtur hjem.
Indsendt af    Hans-Henrik Pedersen   den   1. marts 2013  kl. 08:07:40

Hej Bjørn, Martin har til dels ret. Vores småbåde har en btransponder, og de store skibe kan slå deres bmodtager fra.Ved ikke om de altid gør det? Vh Thor
Indsendt af    Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk   den   1. marts 2013  kl. 06:53:18

Hvorfor modtager de ikke vores ais signal Martin? Hvilke type skibe er det, du ikke mener modtager signalerne?
Jeg er iøvrigt enig med dig i, at det fiskeri kan blive livstruende en dag. Laksefeber er en grim sygdom, der i den grad kan ødelægge den angrebnes dømmekraft......
Mvh
Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   1. marts 2013  kl. 06:37:37

De store både vi er bange for - modtager ikke vores AIS signal.. Rader er det eneste rigtige på 40 m. Den kommer til at koste liv en dag den rute
Indsendt af    Martin Pedersen www.teamlima.dk   den   1. marts 2013  kl. 01:27:04

Dagen igår med sejlads hjem med 0 meter sigt i tåge og til sidst mørke grundet den lange sejltid i modsø, gjorde tanken om en AIS SENDER også skal i egen båd. For er det nok med en modtager?? Når vejret er så lunefuldt. Jeg var glad for at Basse havde fået den monteret.
Indsendt af    Brian Milkowski (Blue Bird)   den   28. februar 2013  kl. 23:09:21

en rigtig lorte dag, tog os 2 timer og sejle i havn med 8-10 kn og lidt zig zag mellem store skibe lige før klinten i tæt tåge havde det ikke været for ais så havde det nok gået galt måtte vende om og vente lidt vi kunne lugte dem og se kølevandet men så dem aldrig en dag man gerne ville være foruden
Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   28. februar 2013  kl. 20:26:45

Fuld pot til SALTY, 2 stk +10 , med 12,4 kg i top. 6 dobbelt hug med 4 i båden, meget få fødefisk og meget koldt vand. vi blev ved de sild vi fandt - og det gjorde vores dag en del bedre end gennemsnittet.
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   27. februar 2013  kl. 21:57:49

Mange både ude i dag. Det var svært efter NØ vinden. Vi havde tre tilbud. En laks løb med blinket i 80 fod. Så fik vi laks 8,5 kg i samme dybde. Plus en laks 9,5 kg på sideplaner. Ubehagelig tur hjem i vestenvind.
Indsendt af    Peter Futte Svendsen   den   27. februar 2013  kl. 21:23:41

Flot dag på Møn, vi fik 2 flotte laks i kondomet på 6,1 og 5,8 kg i henholdsvis 60 fod og på flaget.
Her er gasten Hans "gammelnok" johnsen med dagens største

Indsendt af    Christoff   den   27. februar 2013  kl. 18:45:30

Håber der er plads til mig også - knæk og bræk...

SEP
Indsendt af    Søren Elnegaard Petersen   den   26. februar 2013  kl. 22:40:29

Ses derude ::
Indsendt af    helmuth johansen M2 Møn   den   26. februar 2013  kl. 17:52:37

Den Fede er på vandet imorgen :-)...

Niels
Indsendt af    Mikkel Hald   den   26. februar 2013  kl. 16:44:22

Hooh er på vandet imorgen.
Indsendt af    Thomas Matschofsky   den   26. februar 2013  kl. 15:37:16

Kommer også imorgen
Indsendt af    Christoff   den   26. februar 2013  kl. 14:54:31

Super Claus. Vi kommer og napper noget godt groft morgenbrød med ud..
Indsendt af    Brian Milkowski (Blue Bird)   den   26. februar 2013  kl. 13:54:50

super claus
altid fin service ::
Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   26. februar 2013  kl. 13:00:04

Jeg åbner kl 6.00 i morgen (onsdag den 27.02) vi ses i butikken

Hilsen Claus
Spar Klintholm havn

og forresten, i er velkommen til at skrive en sms, hvis i vil vide om jeg åbner tidligere på en given dag.
tlf. 25134758
husk at skrive hvem i er, gerne med team navn også.

Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   26. februar 2013  kl. 12:45:43

Satser også på at komme!!!
Indsendt af    Henrik Bertelsen (Chrisma)   den   25. februar 2013  kl. 23:48:21

Kommer også onsdag
Indsendt af    Peter Futte Svendsen   den   25. februar 2013  kl. 23:36:05

Team basse og gast kommer også ud...
Indsendt af    Lars Jensen   den   25. februar 2013  kl. 20:42:01

regner også med og tage ud onsdag
Indsendt af    Peter Valby ( Team Dino )   den   25. februar 2013  kl. 20:18:17

Ja vi regner med at være der kl 7.00
Indsendt af    Janus Ankjer Vedel   den   25. februar 2013  kl. 18:14:26

Team Trollerig regner med at forsøge sig med 40 meteren på onsdag d. 27. feb. Er der andre der har samme planer?
Indsendt af    Brian Andreas Mortensen   den   25. februar 2013  kl. 10:22:06

Er der nogen som har planer om en tur til 40 meteren på fredag.
Tager til Klintholm torsdag aften hvis vejret holder.
Indsendt af    Janus Ankjer Vedel   den   20. februar 2013  kl. 19:37:27

11''ren er på 40 meteren, godtnok uden undertegnede, Per og Thomas fra Vestsjællands Marine prøvesejler den og tro mig om de ikke lige napper et par fisk

Knæk & Bræk derude man har det sgu lidt mærkeligt ikke at være med

Indsendt af    Bjarne Lehné   den   17. februar 2013  kl. 08:28:22

fiskerne omkring Åbenrå har også skovlet laks ind i deres garn på det sidste ,så Man behøver ikke køre så langt hvis man er fra sønderjylland
Indsendt af    Morten B. Bersærk   den   16. februar 2013  kl. 17:24:22

Ha HA men husk på Tyskerne har indført max antal stænger og max antal fangne fiske pr. person der er i båden.
Men det det klør så vi tager en tur ud i morge enten fra Simrids eller Møn
Knæk og bræk til alle jer der er ude.
Indsendt af    frederik stub   den   16. februar 2013  kl. 12:45:36

Helmuth så bad i dem holde lidt lav profil, det kunne jo være EU havde spioner som lyttede med på radioen, og fortalte dem at de risikere at blive ristet på Småbådsklubbens hjemmeside?
Indsendt af    Kenneth Hjoring   den   16. februar 2013  kl. 10:24:12

Team Trollerig kommer og forsøger om vi kan få årets første laks i båden. Det bliver koldt men godt! Det kan være radaren skal i brug!

Indsendt af    Brian Andreas Mortensen   den   15. februar 2013  kl. 23:47:22

det er tøvejr - der er is i marinaen. den er dog meget blød - så den kan nemt brydes af en tung båd. Hvis man ikke gider det så er der lidt is men åbent på begge sider af broen i erhvervshavnen. Der er diset pga af tø - ca 1500m sigt ud over vandet - dvs forvent tåge i et eller andet omfang. Ingen grund til at blive hjemme-:
Indsendt af    Claus Jaltoft   den   15. februar 2013  kl. 22:15:29

Tyskerene skovlede laks op i går, kunne høre på vhfèn de var helt vilde.
Normalt er de rimeligt afslappede på radioen.
Indsendt af    helmuth johansen M2 Møn   den   15. februar 2013  kl. 14:35:33

Dælme en go service Købmand Claus. Som altid. Det tegner godt for en god sæson.. :)
Indsendt af    Brian Milkowski (Blue Bird)   den   15. februar 2013  kl. 12:27:14

Det lyder til at der er mange som ankommer i weekenden, og så vil jeg selvfølgelig gerne åbne butikken tidligere.

Lørdag åbner jeg kl 6.00, med friskbagt brød/wienerbrød.

Det er også muligt at købe dagskort og årskort i butikken.

vi ses

Indsendt af    Claus Frydlund Jensen   den   15. februar 2013  kl. 11:33:45

Kan man købe kort i Stege til hele året eller skal man til købmanden?
Indsendt af    Sten Andersen   den   14. februar 2013  kl. 22:20:28

Hvordan ser det ud med is i havnen ?
Indsendt af    Kenneth Hjoring   den   14. februar 2013  kl. 20:04:57

Holder vejret så tager jeg også en tur til Klintholm på lørdag.
Indsendt af    Kenneth Hjoring   den   14. februar 2013  kl. 20:03:41

Butcher er også klar til Møn
Indsendt af    Henning Nielsen   den   14. februar 2013  kl. 18:13:57

Chrisma kommer også både lørdag og søndag hvis vejret er til det!!!!
Indsendt af    Henrik Bertelsen (Chrisma)   den   14. februar 2013  kl. 17:48:29

Gombilocken er i hvert fald på plads Kl 630 lørdag morgen, klar til at rykke der ud af
Indsendt af    Thomas Blum   den   14. februar 2013  kl. 10:33:40

Jeg sidder og kigger på vejrudsigten. Det er godt nok fin vind de lover, men kan vi stadig komme ud? Når havnen at lukke til med alt de frost vi har, især om natten. Og hvis vi kommer ud på lørdag, er der så mange der har samme ide. Vi er trods alt langt hjemmefra?

Team Trollerig
Indsendt af    Brian Andreas Mortensen   den   14. februar 2013  kl. 09:15:31

Så kom vi hjem fra Møn, og efter at have ageret isbryder (5 cm tyk is)fik vi sat kursen mod 40 meteren, havde inviteret min nabo med da han aldrig havde prøvet at trolle laks, og jeg i et letsindigt øjeblik havde lovet ham at han nok skulle få en sildegnasker, på over 10 kg, gik det hele op i en højre enhed.
Dipsy blå pirat 80 fod bagud stillet på 1,5, blev denne flotte laks på rent 12 kg landet efter 30 min hård fight.
min anden kammerat som også var med fik en på 5,7 kg, og så smed vi 2 stk, ikke dårligt efter 4 timers trolling

Indsendt af Christoff den 13. februar 2013 kl. 18:59:50

Gå tilbage

Både ude her til morgen, så renden er intakt!
Indsendt af Claus Jaltoft den 14. februar 2013 kl. 08:10:23

Tillykke med fiskene...
Men hvor er det dog synd og skam at man ikke gider at vaske fiske blodet af fisken, når man nu stiller op til fotografering..
Indsendt af Peter Olsen den 13. februar 2013 kl. 22:20:11

Fint fiskeri og tillykke med fiskene. Har I brudt en rende som holder til weekenden ?
Indsendt af Johnny Olesen (Wilma) den 13. februar 2013 kl. 20:51:55

Tillykke med fisken PS der er kommet en tråd på forsiden nu
Indsendt af Bo Andersen den 13. februar 2013 kl. 20:12:25

Indsendt af    Bo Andersen   den   14. februar 2013  kl. 09:05:59

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Raymarine
Tryg Forsikring
Dalager Maskinfabrik
Pro Marine
Honda Shoppen
Garmin Elektronik
Palby Marine
West Bådudstyr
Stenteq Marine
Köp Båt i Sverige, Svenska Kronor, Varberg-Svreige, Tel: 004634016805