Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
En lille servicemelding til alle I andre grill-freaks.

Grundet nye afgifter stiger prisen for en sæk Heat Beads grillkul nu fra ca. 70 kroner for 10 kg til ca. 130 kroner for 9 kg.

Bonusinfo: Jem og Fix sælger 10 kg for 69 kroner i den kommende uge, og Bilka har dem på tilbud i morgen for 64 kroner.

Så griller du meget, kan det betale sig at hamstre :)
Indsendt af  Anders Christensen  den  17. marts 2013 kl. 11:01:37

Gå tilbage
Et billed fra bauhause i søndags :d

Indsendt af    Søren Lau   den   19. marts 2013  kl. 07:50:34

Om du har ret, at der en meget få briketter der ikke er lavet af træ, skal jeg være usagt, men hvis det er sandt, er der meget få briketter der bliver ramt af denne afgift :B
Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   18. marts 2013  kl. 21:19:15

Det tror jeg så ikke at jeg gør Fesser. Dette er direkte sakset på skats hjemmeside

"Der skal betales afgift efter kulafgiftsloven, CO2-afgiftsloven, svovlafgiftsloven og NOx-afgiftsloven af grillbriketter, der helt eller delvis består af afgiftspligtige fossile varer, fx af stenkul eller brunkul.

Det bemærkes, at der efter gældende regler ikke skal betales afgift af energiprodukter, der udelukkende er baseret på biomasse, fx af træ (trækul) eller af nøddeskaller mv."

På samme side kan man se eksempler på hvordan afgiften beregnes ud fra mængden af fossile brændstoffer i produktet.
Mvh

Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   18. marts 2013  kl. 21:17:04

@ Bjørn
Der tror jeg nu nok du tager fejl, det er samme afgift der er kommet på helt alm brænde, træpiller og briketter. Det er altså også meget få grill-kul og grill-briketter som ikke er lavet af træ.
Indsendt af    Fesser Trøst Pedersen   den   18. marts 2013  kl. 19:36:29

Nej jeg kan desværre ikke lige nævne nogen mærker, men det må da være muligt at google sig frem til, eller at læse det på poserne. Jeg ville blot påpege, at det ikke er en afgift på grillkul generelt, men kun på fossile brændstoffer.
Mvh
Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   18. marts 2013  kl. 19:24:56

@Bjørn
Kan du ikke liste et par eksembler på mærker, helst nogen hvor grillen ikke drukner i aske.
Indsendt af    sven svensson   den   18. marts 2013  kl. 08:49:30

Man kunne så også bare vælge et mærke, hvor briketterne ikke betår af fossile brændstoffer. men derimod af feks træ eller kokos skaller. Godt for miljøet, og godt for pengepungen...
En afgift er bla en måde at forsøge at styre vores forbrug på, og i dette tilfælde syntes jeg faktisk at det er båse rimeligt og forståeligt.
Mvh
Indsendt af    Bjørn Dahl Porsgaard   den   18. marts 2013  kl. 07:16:31

Så er der endnu mere vi skal huske at købe når vi er over grænsen efter øl og vand og alt det andet ::
Indsendt af    Frank Dyhrberg   den   17. marts 2013  kl. 23:53:02

De er noget griske de der skat, et svar på at lave lovlig mafiose tyveri i DK :-)
Men der er jo osse en fin anledning til at lægge lidt ekstra oven i til dem der sælger :-)
Indsendt af    einer meling   den   17. marts 2013  kl. 19:18:03

John - Det er bare de priser jeg har set de nye 9 kg sække til rundt omkring, 119-129 kroner pr. sæk.

En øget afgift er jo også en fin anledning at øge avancen på produktet, lettere skjult.

Anyway, jeg fik hentet 15 sække á 10 kg i jem og fix :)
Indsendt af    Anders Christensen   den   17. marts 2013  kl. 18:56:39

De 70kr er det ikke en tilbudspris? jeg gav sidste år 90kr for 10kg.Men jeg farede ned i jem og fiks der kostede de 62kr for 9kg.
Indsendt af    sven svensson   den   17. marts 2013  kl. 17:39:06

Anders - hvordan kommer du til kr. 130,- for 10 kg?
Hvis jeg kigger på siden fra Skat skal afgiften udgøre kr. 19,72 for 10 kg, som så vil koste 70,- + 19,72 = 89,72.

Eller har jeg overset noget?
Indsendt af    John Lau (Team Tight Lines)   den   17. marts 2013  kl. 16:13:13

Tak for info :) har sendt budskabet videre til konen, så hun kan få storhandlet briketter i næste uge!! ::
Indsendt af    Henrik Bertelsen (Chrisma)   den   17. marts 2013  kl. 15:56:57

Nå, så skal vi også have kul med fra Tyskland - latterligt.

Indsendt af    Kenn Pahuus Petersen   den   17. marts 2013  kl. 15:49:48

Havde det ikke været så tragisk - Havde jeg squ grint af det . . . . . .
Indsendt af    John Lau (Team Tight Lines)   den   17. marts 2013  kl. 13:01:42

Lidt google :  - Følg Linket Her
Selvfølgelig skal der da afgift på den del også -:

Indsendt af    Peter Olsen   den   17. marts 2013  kl. 11:19:38

Hvorfra har du det med de afgift priser ? Syntes jeg følger en del med på div. grill forums og har ikke hørt om tilsvarende ?

/Peter

Indsendt af    Peter Olsen   den   17. marts 2013  kl. 11:09:51

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear