Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Hej,
Jeg har en Ørnvik 460 med en Mercury 40 HK 4-takt EFI motor (2006). Den har stået over vinteren, og løber ind i start problemer.
Når jeg drejer nøglen får den fat i motor og starter denne meget kortvarigt, og går derefter ud.
Før jeg smider den til service, tænker jeg, det må da kunne løses!.

Har i nogle ideer, til hvad det kan være?.

Jeg har forsøgt, at pumpe benzin bolden og trække gas-håndtag flere gange før start, men det hjælper heller ikke.

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej?. Synes også det er svært at finde en anvisning til "opstart efter vinter" af motor.

Takker
Indsendt af  Lars Jørgensen  den  7. maj 2018 kl. 10:32:12

Gå tilbage
Det lyder helt vildt at det skal koste 7 kg for at skifte pumpen,spørg flere steder eller kik på nettet efter en pumpe eller kontakt Mercury Danmark og spørg Dem.

Indsendt af    Michael R. Schack   den   16. maj 2018  kl. 16:54:58

Hej. jeg kender til problemet med samme motor så måtte på værksted
hvor der blev udlæse fejlkoder. Jeg havde udskiftet benzinfilter men
der er et ekstra højtrykfilter som ikke var skiftet dette var fejlen.
Håber det kan hjælpe.
Venlig hilsen
Børge Andersen fra MSK jylland
Indsendt af    Børge Andersen   den   10. maj 2018  kl. 09:19:36

Tak for alle svar. Min båd mekaniker fandt frem til en defekt benzinpumpe, som ikke kan holde trykket...... som han vi have ca kr 7000,- for at skifte..... det lyder skisme dyrt
Indsendt af    Lars Jørgensen   den   9. maj 2018  kl. 23:17:14

Du skriver DN har stået vinteren over , da motoren starter , går ud , ville jeg prøve at tømme karburatore og komme helt frisk benzin på , det hjælper garanteret
Indsendt af    Peter Nielsen   den   9. maj 2018  kl. 19:20:40

Hej Lars .
Du skriver at motoren starter køre rundt kort varig , jeg vil anbefale dig at se lidt på batteriet ( kunne være et batteri som er faldet sammen )
Indsendt af    Kim jensen   den   9. maj 2018  kl. 13:17:47

Din motor er en Mercury 40 HK 4-takt EFI motor. EFI står vist for Elektronisk Fuel Injektion. Dvs. der er ikke nogen karburator. Så du kommer nok til at lede længe
Indsendt af    Jan Back Jørgensen   den   9. maj 2018  kl. 11:01:47

Hej Igen,
Jeg er kommet lidt til kort.

1) Pumpebolden ser ud til at virker fint. Men jeg er kommet til kort med hensyn til at finde skruen til at "løsne skrue på bunddæksel på karburatoren".
Jeg ved ikke om billedet hjælper!.

Indsendt af    Lars Jørgensen   den   8. maj 2018  kl. 21:10:02

Tak til jer begge.
Jeg tænker også det enten er vand (stået over vinteren), eller luft.
Indsendt af    Lars Jørgensen   den   7. maj 2018  kl. 19:18:25

Hej ,havede lignede problem med min påhængsmotor ,det skyldtes luft i benzin tilførslen,jeg løste det ved at løsne skrue på bunddæksel på karburatoren og så pumpe benzin med pumpen på benzinslangen.
Indsendt af    Troels Nielsen   den   7. maj 2018  kl. 18:22:51

Hej Lars, som du skriver kan du starte motoren altså er der tænding osv. Det lyder til at være et problem med benzintilførlsen. Så du skal systematisk igang med at undersøge dette.
1. Der er benzin på tanken.
2. Er der utætheder i benzinslangen? Lugter der af benzin?
3. Pumpe bolden holder ikke meget mere end 1-2 år, den kan da ikke holde trykket længere. Den kan du købe billigt i Biltema incl. slange og studs der passer til din motor.
4. Er der et tilstoppet benzinfilter?
Hvis alt dette er på plads skal motoren køre, da tænding osv fungerer.

Det er altid en god idé at monterer et vand udskillelses filter mellem tank og motor, da selv den mindste smule vand - kondens - vil drille motoren.
Hvis dette ikke hjælper skal du nok på værksted med den.
Mvh
Bent
Indsendt af    Bent Olesen   den   7. maj 2018  kl. 13:27:25

Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar       Send en kommentar
Gå tilbage

Til toppen af siden!

Columbus Marine
daiwa fiskeudstyr
Mercury Parts
Pro-Safe
L H marine
Grizzly fiskeudstyr
Elektriske spil
Skælskør motormarine.
Danish Lure
Savagegear